Putin ajutor

Creat de cadian, Sep 30, 2012, 11:18 PM

« precedentul - următorul »

cadian

Ma refeream la a determina foarte bine cu gps-ul de pe care sa se traseze cotele prin nivelment, nu ma refeream la a trasa cotele cu gps-ul

Mit

Daca-ti ajunge un singur punct, ar fi OK; dar ce te faci ca aceste cote masurate cu GPS-ul sunt determinate pe elipsoid, iar la noi, ondulatia geoidului nu este calculata. :uimit:

goguletz

Recomand nivelment geometric mai intai, astfel incat toate punctele de statie sa aiba cota determinata prin nivelment geometric, apoi determini cotele tuturor punctelor radiate prin nivelment trigonometric.

Nu recomand sa folosesti nivelment trigonometric pentru determinarea cotelor punctelor de statie, chiar daca la capete ai puncte cu cota determinata prin nivelment geometric.

Spor!

bad wolf

Total de acord cu MIt si Goguletz.

Modificat de bad wolf (10-10-2012 11:18:11)
Sper sa gasesc cararea corecta !

gude2008

da cadian poti sa-ti dai niste reperi de cota cu gps-ul chiar daca nu stii ondulatia geoidului in zona respectiva:)
nivelmentu geometric iti va rupe capul si chiar cred ca nu ai nevoie de asa ceva la proiectul tau
o ridicare topo cu profile transversale cred ca e destul
avand in vedere ca proiectarea unor autostrazi se face pe ortofoto.

Mit

Vorbesc din prisma celui care a facut RT pt. drum in teren muntos de multe zeci de km. lungime.
GPS-ul a ajutat numai la calculul  compensarii drumuirii planimetrice; pt. cote s-au folosit reperi de nivelment separati, cotele statiilor fiind determinata cu nivelmant geometic.  :D

dtoni

#21
Citat din: gude2008avand in vedere ca proiectarea unor autostrazi se face pe ortofoto.
ma bufneste rasul si plansul cand stiu ca ai dreptate...

gude2008

#22
Citat din: dtoni
Citat din: gude2008avand in vedere ca proiectarea unor autostrazi se face pe ortofoto.
ma bufneste rasul si plansul cand stiu ca ai dreptate...

dar nu trebuie sa te bufneasca nimic dtoni:), exista stereofotograme de foarte buna calitate
e prea complicat si scump ca sa faci o ridicare topo de 100km patrati (o autostrada cam de 1000km)

AlexGIS

#23
Citat din: gude2008dar nu trebuie sa te bufneasca nimic dtoni:), exista stereofotograme de foarte buna calitate
e prea complicat si scump ca sa faci o ridicare topo de 100km patrati (o autostrada cam de 1000km)

Corect. Cel mai important, totuşi, este operatorul/cartograful. Dacă nu ştii să vectorizezi corect, degeaba. Puţini ştiu.

Modificat de AlexGIS (10-10-2012 23:49:06)

John Doe

De fapt planurile cadastrale facute prin 1970 - 1980 exact asta sunt, rezultatele analogice (adica numai pe suport de hârtie) ale unei operatii de desenare dupa fotografii aeriene - stereofotorestitutie se numeste.

AlexGIS


                  
John Doe a scris:

De fapt planurile cadastrale facute prin 1970 - 1980 exact asta sunt, rezultatele analogice (adica numai pe suport de hârtie) ale unei operatii de desenare dupa fotografii aeriene - stereofotorestitutie se numeste.


Da, dar cred că te-ai referit mai ales la planurile topo, unde cea mai mare problemă o reprezintă captarea curbelor de nivel.
Din ce ştiu eu, stereofotorestitutia are ca rezultat crearea de medii sau panorame 360 din imagini intercalate fără a avea posiblitatea de a calcula/măsura cu precizie distanţe sau arii. Google street view e un exemplu concludent.
Stereofotogrammetria (mă refer la cea din prezent), pe de altă parte, are ca rezultat crearea de modele vectoriale 3d reprezentând caracteristicele naturale si antropice din zona studiată. Modelul poate fi construit manual sau automat şi pe baza lui se pot genera hărţi/planuri de orice tip.

Modificat de AlexGIS (10-10-2012 22:34:22)


_______________________________________
http://gistrict.com/wp/simcad/" target="_blank">Descarcă aplicația SIMCAD
Sistem de Management Integrat al Lucrărilor de Cadastru și Topografie
Tofan Alexandru tel: 0742-883-676
https://www.facebook.com/groups/topogeocad/" target="_blank">Grupul FB topografie - geodezie - cadastru


               

gude2008


                  da planurile noastre topo, toate sunt facute prin stereofotogrammetrie


               

bad wolf


                  Cred ca unii dintre noi ar trebui sa mai citeasca despre modul cum au fost executate hartile topografice prin aerefotogrammetrie sau fotogrammetrie terestra, la diferite scari, sa afle ce era aparatul numit tehnocart , cum se forma imaginea stereo(tridimensionala) cu ajutorul acestui aparat si cum, spre suprinderea multora dintre voi ,au fost realizate hartile topografice  pe care sunt trasate curbe de nivel extem de precise.
Probabil ca ar exista mai mult respect pentru cei cae au realizat hartile in urma cu 50-60 ani si sunt , unele mult mai precise si mai clare decat cele obtinute in zilele noaste cu tehnologie ultramoderna folosita "dupa ureche".


_______________________________________
Sper sa gasesc cararea corecta !


               
Sper sa gasesc cararea corecta !

gude2008


                  
bad wolf a scris:

Cred ca unii dintre noi ar trebui sa mai citeasca despre modul cum au fost executate hartile topografice prin aerefotogrammetrie sau fotogrammetrie terestra, la diferite scari, sa afle ce era aparatul numit tehnocart , cum se forma imaginea stereo(tridimensionala) cu ajutorul acestui aparat si cum, spre suprinderea multora dintre voi ,au fost realizate hartile topografice  pe care sunt trasate curbe de nivel extem de precise.
Probabil ca ar exista mai mult respect pentru cei cae au realizat hartile in urma cu 50-60 ani si sunt , unele mult mai precise si mai clare decat cele obtinute in zilele noaste cu tehnologie ultramoderna folosita "dupa ureche".



da bad wolf, avem tot respectul pt ei.
 dar trebuie sa mai precizam ca pt stereofotogrammetrie s-au masurat cotele trigonometric la foarte multe piscuri muntoase, ca si repere altimetrice.



               

Atopor


                  Tin sa le spun celor care nu stiu, ca IGFCOT a efectuat traseee de nivelmen geometric pe mii de km in aceasta tara. Unele trasee au fost aratate pe forum. Nu stiu in ce masura il poate ajuta pe un topograf cota unui varf de munte, sau nu il poate ajuta, pentru ca a fost determinata trigonometric!? Pe omul nostru il intereseaza o ridicare pentru drum, dar nu ne-a spus lungimea si gradul de importanta a drumului. Ca daca e drumul ce duce la o cabanuta sau o casa, sa fim seriosi, nu are nevoie de o precizie "geometrica", iar daca e drumul cu ce necesita pante si cote impuse, atunci se schimba socoteala. Iar daca proiectantul nu merge in teren pentru predarea traseului si discutarea problemelor intalnite, atunci ia o banda de 30-50 m (in functie de latimea drumului) si ridica toate detaliile topografice de-a lungul traseului. Tot proiectantul impune si precizia cu cre executi lucrarea.