Se modifica regulamentul de autorizare

Creat de lacriman, Ian 21, 2010, 04:00 PM

« precedentul - următorul »

lacriman

In Oficii s-a anuntat ca pe site-ul ancpi.ro s-a publicat proiectul noului regulament de autorizare.

advex

vezi http://ancpi.ro/pages/legislatie.php?lang=ro&type=dezbatere" target="_blank">http://ancpi.ro/pages/legislatie.php?la ... =dezbatere

Având în vedere prevederile art. 6 din Legea nr. 52/2003 ANCPI, aduce la cunoştinţa publicului Regulamentul privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care pot să realizeze şi să verifice lucrări de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României - versiune completată şi modificată, propunerile şi observaţiile se pot face la adresa E-mail până la data de 29.01.2010

mariancornel

nu se modifica prea mult regulamentu
cel mai mult imi place categoria E- necesare doar studii medii. practic se legifereaza tot rahatu de la legea 18. toata haznaua e acum legala si ocrotita de stat. :rotfl:

dtoni

Nu mai inteleg nimic............
Nu se mai da examen pentru E C B ?
pentru A nu se mai prezinta nici o lucrare?

John Doe

Sunt lucruri bune si lucruri mai putin bune in noul regulament.
Intrebare: le postam pe toate aici, facem rezumatul si le trimitem la ANCPI sau ...fiecare de capul lui? Parca ar fi mai bine sa le centralizam.

John Doe

De exemplu:
- trebuie schimbate din nou stampilele? A câta oara este? M-am saturat;
- orice lucrare trebuie sa aiba stampila unui autorizat. La art. 28 (1) lit. o (obligatii persoane fizice), scrie: "Să folosească ştampila numai pentru lucrările realizate în nume propriu". Si daca sunt angajat la o firma neautorizata, inseamna ca toate lucrarile sunt ale mele si mi le baga Fiscul pe gât?
- nu se spune absolut nimic despre software la persoanele fizice;

Modificat de John Doe (22-01-2010 10:25:05)

djxhouse

1.
dtoni. 
unde scrie ca nu se mai da examen ?

Art. 21.(1) Examenul de autorizare va consta în 2 probe: o probă scrisă şi o probă practică/interviu, în funcţie de categoria de autorizare solicitată.


2.
nu am inteles cu autorizatiile vechi daca vor ramane valabile sau toata lumea se prezinta din nou la examenul pt autorizare


3.
Categoria E
(6) Persoanele fizice autorizate în categoria E pot executa lucrări pentru Primării/Consilii locale la care sunt angajate. Lucrările pe care le pot executa sunt planuri parcelare, planuri de situaţie pentru reţele edilitare locale.

nici nu stiu in leg cu categ E... e idee buna sa faca plan parcelar sau nu...
daca fac acel plan parcelar cum trebuie, ar fi bine...
dar daca il fac la nimereala atunci mai mult ne incurca  :nebun:

Modificat de djxhouse (22-01-2010 13:02:37)

kod


geofer

e groasa. daca se apuca ancpi de cursuri de topografie atunci noi pentru ce am mai facut facultatea? primariile sunt obligate sa infiinteze servicii de cadastru, iar orice persoana care lucreaza in administratia publica nu ar trebui sa faca concurenta particularilor. ce fel de oameni credeti ca lucreaza pe langa primarii si masoara cu ruleta si cu pasul tarlalele? cine are interes sa introduca in sistem niste oameni care nu sunt in stare sa termine o facultate de profil dar pot termina un curs de specializare?

dora3mira

Interesant ar fi sa ii intrebam pe cei de la ANCPI de ce nu se alege varianta in care ONOR PRIMARIILE sa aiba dreptul de a angaja cu un salariu onorabil o PFA sau sa incheie contracte de colaborare cu firme sau PFA ....lucru care oricum se intampla in prezent !
Sa fie oare o varianta in care niste banuti publici trebuiesc cheltuiti pe niste echipamente ?????
Ca , in mod firesc , daca noi avem obligativitatea de a achizitiona soft cu licente, aparatura cu verificare si buletin metrologic, aceleasi cerinte ar trebui sa fie valabile si pentru cei din primarii, nu ?
Si cum informatia ar trebui stocata pe niste computere "de bun simt", uite inca ceva de trecut pe lista de cumparaturi a primariilor! ( in prezent, stiu io pe vreo doi pasionati care si-au carat de-acasa compurile si se plang de cat de putini banuti iau de la primarie, cautand sa colaboreze cu cate o PFA ca sa poata face fata crizei)
Iar la salariile oferite de acestea, sa vezi imbulzeala la angajari !
Uneori ma crucesc vazand cat nesecat izvor de imaginatie curge pe meleagurile romanesti !
In loc sa inventeze solutiile astea utopice, mai bine si-ar face publice lucrarile - punand la OCPI lista si ar organiza licitatii pe bune !
As aminti celor din ANCPI ca varianta aceasta , de stocare a informatiei in cadrul oficiilor de cadastru - ar fi si varianta dorita de dumnealor. Altminteri, cate primarii atatea situatii si sa vezi alergatura de la Ana la Caiafa pentru a pune in concordanta informatiile si-asa incalcite. Oare nu sunt destule probleme de rezolvat prin primarii ? S-au "asezat" toate titlurile de proprietate ? Tarlalele din arhiva OCPI concorda cu cele de la primarii?

bad wolf

Si totusi , pe site-ul ANCPI sunt doua variante de modificare a regulamentuui.
Termenul de dezbatere este foarte scurt .
Va trebui sa face adnotarile la obiect si cat mai repede , nu sa pieredem timpul in discutii sterile.
Dar asupra caei variante ne vom opri ?????
Sper sa gasesc cararea corecta !

Mit

Am citit si rascitit gluma celor de la ANCPI; chiar nu este in acest PD-L nimeni care sa vrea ca in aceasta tara sa facem lucrurile bine? De fapt pestele de la cap se-mpute: profesor de drept constitutional da legi neconstitutionale. Daca eram in locul lui, umblam travestit de a doua zi, sa nu ma recunoasca lumea.

Subscriu la toti cei de mai sus care se simt nedreptatiti vis-a-vis de studii. Sa luam cazul medicilor: poate o infirmiera sa faca ce face un medic? NU ! Asa trebuie si la noi.

Deci cei cu ctg. E sa poata executa masuratori si redacta doc. topo., dar prelucrarea datelor si verificarea acestora sa se faca de catre o persoana cu ctg A,B,C sau D, persoana care va purta intreaga raspundere asupra lucrarii.

In ceea ce priveste aducerea la cunostinta ANCPI a celor scrise pa acest forum, moderatorii ar trebui sa centralizeze informatia si sa o transmita.

 :hi:

fagsb

vedeti ce prevede legea pentru specialistii din cadrul serviciilor de cadastru si agricultura din cadrul primariilor si care sunt acestia

Guvernul României
Ordonanţă nr. 13 din 26/07/2001
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 461 din 13/08/2001

privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor comunitare pentru cadastru şi agricultură

    În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale art. 1 pct. IV.8 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă.

   Art. 1. - (1) La nivelul unităţilor administrativ-teritoriale - comune, oraşe şi municipii - se înfiinţează servicii comunitare pentru cadastru şi agricultură.
   (2) Serviciile comunitare pentru cadastru şi agricultură se constituie, după caz, în compartimente distincte, organizate în cadrul aparatului propriu al consiliilor locale, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat potrivit legii, sau ca servicii publice cu personalitate juridică, în subordinea consiliilor locale, finanţate din venituri extrabugetare şi din subvenţii acordate de la bugetul local.
   (3) Îndrumarea tehnico-metodologică a serviciilor comunitare pentru cadastru şi agricultură prevăzute la alin. (1) se asigură de oficiile judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie şi de direcţiile generale judeţene pentru agricultură şi industrie alimentară.
Modificat de Lege nr. 39 din 16/01/2002

   Art. 2. - (1) Serviciile comunitare pentru cadastru şi agricultură au următoarele atribuţii principale:
   a) participă la acţiunea de delimitare a teritoriului administrativ al comunei, oraşului sau municipiului şi asigură conservarea punctelor de hotar materializate prin borne;
   b) efectuează măsurători topografice pentru punerea în posesie pe amplasamentele stabilite de comisiile locale de aplicare a legii fondului funciar;
   c) întocmesc fişele de punere în posesie;
   d) constituie şi actualizează evidenţa proprietăţilor imobiliare şi a modificărilor acestora;
   e) constituie şi actualizează evidenţa terenurilor care fac parte din domeniul public sau privat;
   f) delimitează exploataţiile agricole din teritoriul administrativ al localităţilor;
   g) fac propuneri şi avizează proiectele de organizare şi funcţionare a exploataţiilor agricole şi aplică în teren elementele necesare pentru funcţionarea acestora - proiectarea şi amenajarea reţelei de drumuri şi de alimentare cu apă, de irigaţii;
   h) urmăresc modul în care deţinătorii de terenuri asigură cultivarea acestora;
   i) furnizează date pentru completarea şi ţinerea la zi a registrului agricol;
   j) acordă consultanţă agricolă, urmăresc aplicarea tehnologiilor adecvate şi iau măsuri de protecţie fitosanitară;
   k) acordă consultanţă în domeniul zootehniei şi asigură operaţiunile de însămânţare artificială;
   l) iau măsuri pentru prevenirea îmbolnăvirii animalelor şi asigură efectuarea tratamentelor în cazul îmbolnăvirilor;
   m) întocmesc documentaţiile necesare pentru acordarea de sprijin producătorilor agricoli, în condiţiile prevăzute de lege, şi urmăresc realizarea acestor acţiuni.
   (2) Serviciile comunitare pentru cadastru şi agricultură îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite prin lege sau însărcinări primite de la consiliile locale ori de la primari.
Modificat de Lege nr. 39 din 16/01/2002

   Art. 3. - Atribuţiile prevăzute la art. 2, care presupun prestări de servicii la cererea cetăţenilor, se execută pe bază de taxe stabilite de consiliile locale, potrivit reglementărilor legale.
   Art. 4. - (1) Serviciile comunitare pentru cadastru şi agricultură vor fi încadrate cu personal specializat - ingineri geodezi, subingineri cadastru, tehnicieni topografi, ingineri, subingineri şi tehnicieni agronomi, horticoli, zootehnişti, medici veterinari, operatori însămânţări artificiale şi alţi specialişti, după caz.
   (2) Numărul şi specialităţile profesionale ale personalului din serviciile comunitare pentru cadastru şi agricultură se stabilesc de consiliile locale respective, în funcţie de specificul activităţilor, de mărimea unităţilor administrativ-teritoriale şi de posibilităţile de finanţare.
   (3) Salarizarea personalului încadrat în serviciile comunitare pentru cadastru şi agricultură se stabileşte potrivit legii.
   Art. 5. - (1) Consiliile locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor vor înfiinţa societăţi comerciale pentru preluarea şi valorificarea produselor agroalimentare de la producătorii individuali, de la exploataţiile agricole asociative şi de la exploataţiile familiale. Asemenea societăţi comerciale se pot înfiinţa şi prin asocierea între mai multe consilii locale.
   (2) Serviciile pentru cadastru şi agricultură vor sprijini, vor coordona înfiinţarea unor asemenea societăţi comerciale şi vor acorda consultanţă şi sprijin producătorilor în valorificarea producţiei agricole vegetale şi animaliere.

    PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE
   

                                             Contrasemnează:
                                             ───────────────
                                   p. Ministrul administraţiei publice,
                                             Ionel Fleşariu,
                                             secretar de stat
                          p. Ministrul agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor,
                                              Ovidiu Natea,
                                             secretar de stat
                                     p. Ministrul finanţelor publice,
                                           Gheorghe Gherghina,
                                             secretar de stat
 

    Bucureşti, 26 iulie 2001.
    Nr. 13.

Parlamentul României
Lege nr. 39 din 16/01/2002
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 75 din 31/01/2002

pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 13/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor comunitare pentru cadastru şi agricultură

    Parlamentul României adoptă prezenta lege.

   Articol unic. - Se aprobă Ordonanţa Guvernului nr. 13 din 26 iulie 2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor comunitare pentru cadastru şi agricultură, adoptată în temeiul art. 1 pct. IV.8 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe şi publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 461 din 13 august 2001, cu următoarele modificări:
   1. Formula introductivă va avea următorul cuprins:
    "În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale art. 1 pct. IV.8 din Legea nr. 324/2001 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, având în vedere prevederile art. VI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 70/2001 pentru modificarea şi completarea Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă."
   2. La articolul 1, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
    "(3) Îndrumarea tehnico-metodologică a serviciilor comunitare pentru cadastru şi agricultură prevăzute la alin. (1) se asigură de oficiile judeţene de cadastru, geodezie şi cartografie, de direcţiile generale judeţene pentru agricultură şi industrie alimentară şi de direcţiile sanitar-veterinare judeţene."
   3. La articolul 2, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
    "(2) Serviciile comunitare pentru cadastru şi agricultură îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite prin lege sau însărcinări primite de la autorităţile administraţiei publice locale."
   4. La articolul 5, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
    "Art. 5. - (1) Consiliile locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor pot înfiinţa societăţi comerciale pentru preluarea şi valorificarea produselor agroalimentare de la producătorii individuali, de la exploataţiile agricole asociative şi de la exploataţiile familiale. Asemenea societăţi comerciale se pot înfiinţa şi prin asocierea între mai multe consilii locale."

    Această lege a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din 17 decembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

    PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR
VALER DORNEANU

    Această lege a fost adoptată de Senat în şedinţa din 20 decembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constituţia României.

    PREŞEDINTELE SENATULUI
NICOLAE VĂCĂROIU

    Bucureşti, 16 ianuarie 2002.
    Nr. 39.

si mai vedeti cine ii indruma pe acesti specialisti!!!!
o zi buna

Alin B.

Singura sansa de a fi luati in seama ar fi sa intocmim o scrisoare deschisa catre ANCPI , pe care sa o semnam toti sau cat mai multi dintre noi. Daca vom trimite sporadic cateva idei la acea adresa de mail, nu se va misca nimic.

rsandu

(3) Geodezii cu drept de semnătură autorizaţi  de Ordinul Geodezilor din România sunt autorizaţi de drept şi sunt obligaţi ca în termen de 8 luni de la intrarea în vigoare a prezentului regulament să. să obţină certificatul de autorizare şi ştampila, cu plata tarifelor legale.
 (4) Persoanele fizice autorizate de către ANCPI/OCPI anterior anului 2007, în temeiul "Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care pot să realizeze şi să verifice lucrări de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României", aprobat prin Ordinul, nr. 538/2001,  cu modificările şi completările ulterioare sunt obligate ca în termen de 8 luni de la intrarea în vigoare a prezentului regulament să îşi reînnoiască certificatul de autorizare şi ştampila, cu plata tarifelor legale.
(5) Geodezii cu drept de semnătură şi persoanele fizice autorizate care nu s-au conformat prevederilor de la alin. (4) şi (5) nu vor mai putea depune lucrări spre avizare la ANCPI/ OCPI, după expirarea termenului.