Norme metodologice - cadastru cai ferate

Creat de advex, Sep 27, 2010, 12:28 PM

« precedentul - următorul »

advex

MONITORUL OFICIAL nr. 912/14 decembrie 2002 - norme
MONITORUL OFICIAL nr. 207/7 martie 2006 - modificare

 

MINISTERUL LUCRÃRILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI
Nr. 788 din 23 mai 2002

MINISTERUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
Nr. 205 din 31 iulie 2002
 
ORDIN
pentru aprobarea Normelor metodologice privind executarea lucrãrilor de cadastru de specialitate al cãilor ferate

În temeiul art. 4 alin. 1 din Legea cadastrului si a publicitãtii imobiliare nr. 7/1996, cu modificãrile si completãrile ulterioare, al art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrãrilor Publice, Transporturilor si Locuintei si al art. 9 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 8/2001 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Ministerului Administratiei Publice,

ministrul lucrãrilor publice, transporturilor si locuintei si ministrul administratiei publice emit urmãtorul ordin:

Art. 1. - Se aprobã Normele metodologice privind executarea lucrãrilor de cadastru de specialitate al cãilor ferate, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul lucrãrilor publice, transporturilor si locuintei,
Sergiu Sechelariu,
secretar de stat

p. Ministrul administratiei publice,
Ionel Flesariu,
secretar de stat
 

ANEXÃ
NORME METODOLOGICE
privind executarea lucrãrilor de cadastru de specialitate al cãilor ferate


CAPITOLUL I
Dispozitii generale

 
Art. 1. - Cadastrul de specialitate al cãilor ferate este un subsistem de evidentã si inventariere sistematicã a tuturor corpurilor de proprietate din patrimoniul cãilor ferate, sub aspect tehnic, economic si juridic, corelat cu celelalte lucrãri necesare în vederea înscrierii în documentele tehnice ale cadastrului general si în documentatiile de publicitate imobiliarã.

Art. 2. - Prezentele norme metodologice se aplicã tuturor unitãtilor feroviare, detinãtorilor de infrastructurã feroviarã, precum si celor care întocmesc documentatii cadastrale cu specific feroviar.

Art. 3. - (1) Executantii lucrãrilor de cadastru al cãilor ferate trebuie sã fie persoane fizice sau juridice autorizate de Oficiul National de Cadastru, Geodezie si Cartografie, denumit în continuare ONCGC. Accesul pentru mãsurãtori se face pe baza unei aprobãri emise de Compania Nationalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A.

(2) Achizitia de servicii sau, dupã caz, de lucrãri pentru întocmirea documentatiilor de cadastru de specialitate al cãilor ferate se face în conformitate cu prevederile legale aplicabile în domeniu.

Art. 4. - Prin executarea lucrãrilor de cadastru de specialitate al cãilor ferate se realizeazã urmãtoarele obiective:

a) determinarea suprafetelor de teren, cu sau fãrã constructii, detinute de unitãtile aflate în subordinea Ministerului Lucrãrilor Publice, Transporturilor si Locuintei, denumit în continuare MLPTL, sau, dupã caz, de compania nationalã, societãtile nationale si societãtile comerciale de sub autoritatea MLPTL;

b) administrarea si gestionarea corectã a patrimoniului unitãtilor feroviare si apãrarea drepturilor lor prin înscrierea în registrele

cadastrale si în cãrtile funciare;

c) asigurarea unei baze juste pentru stabilirea taxelor si/sau impozitelor datorate statului pentru bunurile imobiliare aflate în proprietatea unitãtilor feroviare, conform legislatiei în domeniul respectiv;

d) stabilirea zonelor juridice feroviare, a zonelor de sigurantã si de protectie ale infrastructurii feroviare.

Art. 5. - Cadastrul cãilor ferate asigurã evidenta corpurilor de proprietate apartinând domeniului public si privat al statului si al urmãtoarelor unitãti feroviare:

a) Compania Nationalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A., denumitã în continuare C.F.R.;

b) Societatea Nationalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A., denumitã în continuare C.F.R. Cãlãtori;

c) Societatea Nationalã de Transport Feroviar de Marfã "C.F.R. Marfã" - S.A., denumitã în continuare C.F.R. Marfã;

d) Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A., denumitã în continuare SAAF;

e) alte societãti comerciale cu specific feroviar.

 
CAPTOLUL II
Organizarea lucrãrilor de cadastru de specialitate al cãilor ferate

Art. 6. - (1) MLPTL coordoneazã din punct de vedere tehnic, economic si juridic lucrãrile de cadastru de specialitate al cãilor ferate.

(2) Avizarea programelor anuale de cadastru de specialitate al cãilor ferate se realizeazã de cãtre Directia generalã cadastru imobiliar si gestiunea localitãtilor din cadrul MLPTL pe baza notei de fundamentare semnate de conducerile unitãtilor feroviare prezentate la art. 5.

(3) Evidenta, programele executive, caietele de sarcini si îndrumarea metodologicã a executiei lucrãrilor de cadastru al cãilor ferate se realizeazã de fiecare unitate feroviarã si se centralizeazã pentru toate unitãtile feroviare de cãtre Serviciul cadastru si concesiuni din structura C.F.R.

(4) Serviciul cadastru si concesiuni din structura C.F.R. asigurã clarificarea regimului juridic al imobilelor din domeniul public si privat al statului pentru reteaua cãilor ferate la nivelul întregii tãrii.

(5) Serviciul cadastru si concesiuni din structura C.F.R. împreunã cu serviciile comunitare de cadastru si agriculturã din subordinea consiliilor locale ale comunelor, oraselor si municipiilor asigurã convocarea comisiilor de delimitare cadastralã pentru bunurile imobile.

Art. 7. - Evidenta cadastralã feroviarã se întocmeste pe unitãti administrativ-teritoriale, pentru 3 entitãti feroviare: statie de cale feratã, interstatie feroviarã, corp de proprietate izolat.

Art. 8. - (1) C.F.R. va inventaria toate lucrãrile de cadastru, geodezie, topografie si cartografie executate pânã în prezent de agenti economici sau de persoane fizice autorizate, referitoare la imobilele aflate în administrarea ori în proprietatea unitãtilor feroviare.

(2) Inventarul va cuprinde documentatia tehnicã existentã la regionalele C.F.R. în dosarele cazier cadastrale, respectiv planurile de situatie la diferite scãri si în diverse etape de dezvoltare a imobilului, planurile ce au stat la baza proiectãrii obiectivului sau pe baza cãrora s-au obtinut diverse avize de la organele de specialitate ale administratiei publice centrale sau locale.

Art. 9. - Trimestrial C.F.R., prin Serviciul de cadastru si concesiuni, va transmite Directiei generale cadastru imobiliar si gestiunea localitãtilor din cadrul MLPTL stadiul lucrãrilor de cadastru al cãilor ferate din punct de vedere fizic si valoric.

Art. 10. - (1) În conformitate cu obligativitatea privind integrarea cadastrelor de specialitate în cadastrul general, toate procedurile cadastrului cãilor ferate trebuie sã respecte prevederile Legii cadastrului si a publicitãtii imobiliare nr. 7/1996, cu modificãrile ulterioare, normele tehnice si regulamentele elaborate de ONCGC.

(2) Pentru atestarea datelor gestionate intern, a vecinãtãtilor si limitelor cadastrale dintre unitãtile feroviare, a documentelor de receptie internã a lucrãrilor de cadastru, a vizelor spre neschimbare si a conformitãtii cu originalul, C.F.R. este autorizatã sã utilizeze stampila triunghiularã codificatã, al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.

(3) Codul numeric din câmpul stampilei este atribuit personal specialistilor autorizati din structura serviciilor sau, dupã caz, a birourilor din cadrul C.F.R.
 

CAPITOLUL III
Etapele realizãrii cadastrului de specialitate
al cãilor ferate

Art. 11. - (1) Reteaua geodezicã de sprijin, de îndesire si ridicare se realizeazã astfel încât sã se asigure densitatea de puncte necesarã pentru executarea lucrãrilor de cadastru. Mãsurãtorile de teren se sprijinã pe puncte din reteaua geodezicã de stat si în functie de necesitãti se va proceda la îndesirea ei.

(2) În configuratia retelei geodezice de îndesire si ridicare vor fi incluse cel putin 4 puncte geodezice din reteaua geodezicã de sprijin, care sã încadreze toate punctele poligonului nou-creat.

(3) Punctele retelelor de sprijin si de ridicare vor satisface conditiile de precizie impuse prin Normele tehnice pentru introducerea cadastrului general, emise de ONCGC, si vor fi determinate în sistem de proiectie stereograficã 1970 si fatã de planul de referintã Marea Neagrã 1975.

(4) Materializarea punctelor retelei geodezice de sprijin si de ridicare se va face prin borne din beton armat, în conformitate cu tipurile standard prevãzute în Ordinul ministrului administratiei publice nr. 534/2001 privind aprobarea Normelor tehnice pentru introducerea cadastrului general, sau alte tipuri de borne omologate de ONCGC, dupã caz.

(5) Se vor planta minimum 3 borne, la distante de circa 250-500 m una de alta, pentru fiecare statie de cale feratã sau

pentru fiecare bun corp de proprietate izolat. Bornele vor fi amplasate, de regulã, în zona de sigurantã, asigurându-se conditiile de stabilitate, accesibilitate si vizibilitate. În interstatiile de cale feratã numãrul de borne si amplasamentul lor vor fi stabilite în functie de conditiile de vizibilitate si de necesitãti.

Art. 12. - Documentatia tehnicã întocmitã dupã executarea retelelor geodezice de sprijin, îndesire si ridicare, supusã operatiunilor de receptie, va cuprinde:

a) memoriul tehnic cuprinzând descrierea generalã a lucrãrii, metode de lucru, instrumente de utilizare, prelucrarea datelor (software folosit, metoda de compensare a retelei, abaterile standard, elipsa erorilor pentru fiecare punct geodezic nou-determinat), preciziile obtinute si altele asemenea;

b) schema dispunerii punctelor vechi si noi, cu marcarea vizibilitãtii (schita vizelor);

c) schema mãsurãtorilor efectuate (schita vizelor);

d) fisiere ASCII, pe suport magnetic, cu datele rezultate din mãsurãtorile de teren (denumirea/numãrul punctului de statie, denumirea/numerele punctelor vizate, directii mãsurate, distante  mãsurate);

e) descrierile topografice (conform anexei nr. 8 la Normele tehnice pentru introducerea cadastrului general) si schitele de reperaj pentru punctele vechi si noi;

f) inventar de coordonate, inclusiv pe suport magnetic (fisier ASCII conform modelului prezentat în anexa nr. 15 la Normele tehnice pentru introducerea cadastrului general);

g) tabel din care sã reiasã diferentele dintre coordonatele vechi (puncte de ordinul I, II, III, IV) si coordonatele noi ale acelorasi puncte, rezultate în urma compensãrii retelei;

h) schita retelei geodezice la o scarã convenabil aleasã, de regulã 1:5.000, 1:10.000 sau 1:25.000, cu marcarea dispunerii punctelor vechi si noi si a vizibilitãtilor dintre puncte;

i) inventarul de coordonate al tuturor punctelor retelei si descrierile lor topografice;

j) dosarul de verificare, întocmit de o persoanã fizicã sau juridicã autorizatã cu categoria D de cãtre ONCGC.

Art. 13. - (1) Delimitarea amplasamentului se stabileste de cãtre o comisie de delimitare numitã prin decizie a directorului general al C.F.R., din care trebuie sã facã parte câte un reprezentant de specialitate din partea beneficiarului si a executantului, precum si un invitat din partea consiliului local al unitãtii administrativ-teritoriale în a cãrei razã se aflã amplasamentul feroviar, alti membri prevãzuti în conformitate cu normativele emise de ONCGC.

(2) Reprezentantii unitãtii feroviare si ai executantului încheie un proces-verbal de predare-primire a amplasamentului (proces-verbal de recunoastere a amplasamentului), în care sunt descrise amplasamentul entitãtii feroviare si limitele fatã de vecini. Pe descrierea amplasamentului si schita aferentã beneficiarul va trece limita zonei de sigurantã si a zonei de protectie a infrastructurii feroviare publice.

(3) Pentru descrierea amplasamentului si identificarea vecinilor, pentru fiecare vecin se va stabili denumirea persoanei fizice

sau juridice vecine si schita de vecinãtate în care vor fi trecute toate punctele de frângere ale limitei de proprietate.

(4) În cazul în care nu existã împrejmuire stabilã, limita se va borna în punctele de frângere ale hotarului. În situatii speciale, când limita de vecinãtate dintre unitãtile feroviare situate în perimetrul entitãtilor feroviare (statie de cale feratã, interstatie de cale feratã) nu poate fi marcatã fizic (pe platforma cãii, peroane circulate, triaje, piata gãrii si altele asemenea), se pot introduce puncte nematerializate a cãror determinare se va face din minimum 3 puncte fixe.

(5) Pentru fiecare punct de frângere de pe hotarul perimetrului feroviar, recunoscut prin acte juridice sau procese-verbale de vecinãtate, precum si pentru punctele bornate sau nematerializate, se vor determina coordonatele în sistem de proiectie stereograficã 1970 si se vor întocmi descrieri topografice.

(6) Bornarea punctelor de frângere a limitei de vecinãtate este în obligatia executantului lucrãrii. Bornele situate pe limita zonei

juridice feroviare vor fi inscriptionate "C.F.R." conform descrierii tehnice prezentate în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.

Art. 14. - Dosarul de delimitare cadastralã va cuprinde în principal urmãtoarele documente:

a) memoriu tehnic;

b) date rezultate din mãsurãtorile de teren si prelucrãrile acestora, pe suport magnetic - fisier ASCII (denumirea/numãrul punctului de statie, denumirea/numerele punctelor vizate, distante mãsurate, calcule, tolerante, erori);

c) schema mãsurãtorilor efectuate (schita vizelor);

d) pentru fiecare entitate feroviarã oficiul judetean de cadastru, geodezie si cartografie înregistreazã numãrul cadastral si suprafata;

e) actul de constituire a comisiei de delimitare;

f) schita generalã a limitei amplasamentului, la o scarã convenabilã (1:5.000, 1:10.000), cu numerotarea punctelor. La solicitarea beneficiarului se pot prezenta si detalii la scãri mai mari;

g) schite de reperaj si descrierile topografice ale punctelor materializate pe limitele amplasamentului;

h) inventar de coordonate pentru toate punctele de pe limita amplasamentului (materializate si nematerializate);

i) suprafata calculatã din coordonatele punctelor de pe limita amplasamentului;

j) procesul-verbal de delimitare cadastralã si recunoastere a vecinãtãtilor, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice.

Art. 15. - Realizarea si redactarea planului cadastral în format analogic si digital trebuie sã respecte urmãtoarele prevederi standard:

a) redactarea planului cadastral de ansamblu, de regulã la scara 1:2.000, 1:5.000 sau 1:10.000, se realizeazã pe fiecare teritoriu administrativ si contine întreaga suprafatã a corpurilor de proprietate feroviare;

b) planul cadastral de bazã se întocmeste la scara 1:1.000 pentru statii si interstatii de cale feratã si la scara 1:500 pentru bunuri imobile feroviare izolate;

c) redactarea planselor (în format analogic nedeformabil) pentru planul cadastral de ansamblu si planul cadastral de bazã se face la alegerea beneficiarului în format standard A4, A3, A2, A1 sau A0, în functie de reprezentarea la scarã a suprafetei utile;

d) planurile topografice digitale si planul cadastral digital sunt structurate pe straturi si vor contine toate informatiile prevãzute în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice;

e) reprezentarea detaliilor de continut se va face, în functie de scarã, respectând "Atlasul de semne conventionale pentru planurile topografice la scãrile 1:5.000, 1:2.000, 1:1.000 si 1:500", editia 1978, pânã la elaborarea, aprobarea si publicarea unui nou atlas de semne conventionale.

Art. 16. - (1) Principalele elemente care trebuie sã fie incluse în planul cadastral feroviar sunt:

a) limitele zonei de sigurantã a infrastructurii feroviare;
b) limitele zonei de protectie aferente infrastructurii feroviare;
c) parcelele aferente unitãtilor feroviare;
d) axul cãii ferate si caracteristicile geometrice ale acesteia, în plan orizontal si în plan vertical al traseului cãii ferate;
e) bornele kilometrice si hectometrice.

(2) Lungimea realã a cãii ferate se mãsoarã pe axul cãii. Prin mãsurãtori se vor determina aliniamentele definite de vârfurile unghiurilor curbelor cãii ferate. Se vor calcula unghiurile dintre aliniamente, exprimate în grade centezimale si mãsurate în sens topografic în sensul crescãtor al kilometrajului. Simbolurile punctelor caracteristice si tolerantele admise la mãsurarea distantelor si a unghiurilor liniilor ferate vor fi cele prevãzute în STAS 9842/2-75.

(3) Aliniamentele se racordeazã prin curbe care trebuie reprezentate prin elemente caracteristice: AR, RC, CR, RA sau TI, B, TE, raza cercului de racordare, tangenta de intrare/iesire, bisectoarea, lungimea racordãrii, joanta de intrare/iesire, valoarea tangentei si altele asemenea.

(4) În cazul tunelurilor de cale feratã, ca puncte caracteristice ale axului cãii ferate se vor evidentia pe planul cadastral gabaritele interioare si pozitiile kilometrice ale portalelor de intrare-iesire.

(5) Pentru celelalte constructii feroviare, inclusiv pentru cele care subtraverseazã sau supratraverseazã cãile ferate (accese în statii, pasarele si altele asemenea), se vor face mãsurãtori de precizie care sã permitã calcularea suprafetelor si a gabaritelor prin metoda analiticã.

Art. 17. - (1) Numerotarea cadastralã a corpurilor de proprietate feroviarã se va face de cãtre oficiile judetene de cadastru, geodozie si cartografie, denumite în continuare OJCGC, în conformitate cu prevederile pct. 10.2.3 din Normele tehnice pentru introducerea cadastrului general.

(2) Numerotarea cadastralã a corpurilor de proprietate feroviare care prezintã detalii liniare, cum ar fi: ape curgãtoare, canale, diguri, cãi ferate, drumuri clasate, se numeroteazã separate în cadrul fiecãrui intravilan, respectiv extravilan. Detaliile liniare primesc un singur numãr cadastral pe toatã lungimea lor (cu exceptia subtraversãrilor) în cadrul fiecãrui intravilan si un singur numãr cadastral în extravilan si pe tronsoane create prin intersectia cu alte detalii liniare (separat în intravilan si extravilan), respectându-se urmãtoarea ierarhie:

a) cãile ferate întretãiate de ape sau de limita unei entitãti feroviare;
b) drumurile nationale întretãiate de cãi ferate si ape;
c) drumurile judetene întretãiate de ape, cãi ferate si drumuri nationale;
d) drumurile comunale întretãiate de ape, cãi ferate, drumuri nationale si drumuri judetene;
e) drumurile de exploatare (comune) întretãiate de ape, cãi ferate, drumuri nationale, drumuri judetene sau comunale.

(3) Executarea documentatiilor tehnice cadastrale ale obiectivelor feroviare pentru înscrierea în evidentele cadastrale se va face cu avizul OJCGC, în conformitate cu regulamentele si normele tehnice elaborate de ONCGC. Dupã receptionarea acestor documentatii OJCGC va acorda numere cadastrale imobilelor feroviare respective.

(4) Pentru realizarea evidentei si gestionarea patrimoniului propriu, în interiorul entitãtii feroviare se vor atribui coduri tuturor parcelelor, astfel:

C - m - n, unde:

C = codul entitãtii feroviare

I (5) = C1, C2, C3, C4, C5, cu semnificatiile: C1 = 1,8 numãrul regionalei C.F.R.;

C2 = 1 pentru statie;

C2 = 0 pentru interstatie;

C3, C4, C5 = numãrul statiei sau al interstatiei în cadrul unei regionale C.F.R. (de exemplu: 0, 023, 999);

m = codul partidei cadastrale

0 = infrastructura feroviarã publicã;

1 = Compania Nationalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A.;

2 = Societatea Nationalã de Transport Feroviar de Cãlãtori "C.F.R. Cãlãtori" - S.A.;

3 = Societatea Nationalã de Transport Feroviar de Marfã "C.F.R. Marfã" - S.A.;

4 = Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A.;

5 = Societatea de Servicii de Management Feroviar "S.M.F." - S.A.; 

n = codul cadastral propriu-zis (numerotarea este în sensul acelor de ceasornic, de la stânga sus la dreapta jos). Exemplu: 11205-1-5.

(5) Suprafetelor de teren ocupate de proiectiile la sol ale constructiilor permanente din cadrul parcelelor cu categoria de folosintã curti-constructii apartinãtoare unui corp de proprietate li se va atribui litera "C" urmatã de un indice de la 1 la n (de exemplu: C1, C2, C3, ).

(6) În cazul existentei unor planuri cadastrale vechi în care limitele parcelei nu au fost modificate, numerele cadastrale vechi vor fi trecute în fisa corpului de proprietate la rubrica "Mentiuni", consemnându-se istoricul numãrului cadastral.

(7) Planurile cadastrale vechi vor fi actualizate de o persoanãfizicã sau juridicã autorizatã de ONCGC sau OJCGC. Corpurile de proprietate vor primi noi numere cadastrale atribuite de OJCGC si, dupã caz, de Oficiul de cadastru, geodezie si cartografie al municipiului Bucuresti, denumit în continuare OCGC al municipiului Bucuresti.

(8) Pentru corpuri de proprietate izolate aflate în patrimoniul unei entitãti feroviare (depozite, locuinte, cãmine, hoteluri si altele asemenea) se vor întocmi documentatii tehnice cadastrale pentru atribuirea numãrului cadastral provizoriu. Aceastã documentatie se va întocmi conform instructiunilor privind întocmirea documentatiei cadastrale tehnice necesare la atribuirea numãrului cadastral provizoriu.

(9) Atribuirea numãrului cadastral pentru aceste categorii de corpuri de proprietate se face de cãtre OJCGC si, dupã caz, de OCGC al municipiului Bucuresti.

(10) Înscrierea cu caracter nedefinitiv în Cartea funciarã a unui apartament situat într-o clãdire ce formeazã obiectul unei proprietãti individuale pe etaje sau pe apartamente se va efectua pe baza unei documentatii tehnice cadastrale pentru atribuirea numãrului cadastral provizoriu. Aceastã documentatie va cuprinde: cerere-tip, memoriu tehnic, plan de încadrare în zonã, planul de amplasament si delimitare a corpului de proprietate, fisa corpului de proprietate, relevee, acte de proprietate. Dupã receptionarea documentatiei OJCGC si, dupã caz, OCGC al municipiului Bucuresti vor atribui numãrul cadastral.

(11) Documentatiile topografice întocmite pentru stabilirea si evaluarea terenurilor societãtilor comerciale cu capital de stat, în  conformitate cu Hotãrârea Guvernului nr. 834/1991, cu modificãrile ulterioare, vor fi acceptate, dupã caz, pentru înscrierea cu caracter nedefinitiv în Cartea funciarã, dacã au fost actualizate de persoane fizice autorizate, dacã sunt adaptate la cerintele normelor tehnice si verificate conform prevederilor legale si receptionate de OJCGC si, dupã caz, de OCGC al municipiului Bucuresti.

(12) Numerele cadastrale provizorii pentru entitãti feroviare, statie, interstatie sau bun izolat, vor fi atribuite de OJCGC sau, dupã caz, de OCGC al municipiului Bucuresti.

(13) În cazul în care o societate comercialã doreste sã instituie o ipotecã asupra unui corp de clãdire aflat în patrimoniul acesteia se va întocmi documentatia necesarã dezmembrãrii acestuia.

Art. 18. - (1) Categoriile de folosintã se vor specifica pe planul digital în conformitate cu Normele tehnice pentru introducerea cadastrului general, aprobate prin Ordinul ministrului administratiei publice nr. 534/2001 (pct. 8.1, 8.2.9 si 8.2.10).

(2) Subcategoriile de folosintã specifice cãii ferate care vor fi cuprinse în planul digital sunt:

a) Lucrãri de artã, geotehnice sau consolidare .. cod Cfa

Cuprind terenul suport pentru poduri, viaducte, ziduri de sprijin, tuneluri, amenajãri geotehnice de stabilizare, taluzuri consolidate si altele asemenea.

b) Depouri si remize.. cod CFd

c) Linii si instalatii  cod CFl

Cuprind terenurile suport, inclusiv terasamente si taluzuri, santuri de scurgere si podete mici aferente liniilor, schimbãtorilor de cale, peroanelor, acceselor si tuturor instalatiilor feroviare de sigurantã a circulatiei, de iluminat si altele asemenea.

d) Platforme tehnologice... cod CFp

Cuprind arealul tuturor unitãtilor logistice de întretinere, reparatie, productie si exploatare feroviarã.

e) Triaje . cod CFt

f) Reviziile de vagoane .. cod CFv

Cuprind arealele reviziilor de vagoane, spãlãtorii de vagoane.

(3) Dacã suprafata aferentã unei subcategorii feroviare de folosintã este mai micã de 20 m2 si este adiacentã subparcelei "linii si instalatii", ea se va carta la aceasta.

Exemplu: podete tubulare sau dalate cu deschidere sub 3 m, pasarele mici, subtraversãri de cabluri, conducte.

Art. 19. - (1) Sistemul informational geografic (SIG) al C.F.R. va asigura compatibilitatea modulului de cadastru al cãilor ferate al Sistemului informatic feroviar IRIS (Integration Railway Information System - Sistem informational de integrare a cãii ferate) cu bazele de date cadastrale ale ONCGC (BDG, BDT si identificatori cadastrali).

(2) Reglementãrile tehnice privind structura fisierelor vor fi elaborate de C.F.R. si avizate de MLPTL prin Directia generalã cadastru imobiliar si gestiunea localitãtilor.

Art. 20. - (1) Controlul, verificarea, avizarea si receptia lucrãrilor de cadastru de specialitate al cãilor ferate se face în conformitate cu Normele tehnice pentru introducerea cadastrului general, aprobate prin Ordinul ministrului administratiei publice nr. 534/2001, Regulamentul pentru verificarea lucrãrilor de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei, realizate de persoane fizice si juridice autorizate, aprobat prin Ordinul ministrului administratiei publice nr. 535/2001, Regulamentul privind receptia lucrãrilor de geodezie, cartografie, cadastru, fotogrammetrie si teledetectie, aprobat prin Ordinul ministrului administratiei publice nr. 536/2001, si cu Regulamentul de avizare a lucrãrilor de cadastru, geodezie, cartografie fotogrammetrie si teledetectie, aprobat prin Ordinul ministrului administratiei publice nr. 539/2001.

(2) Documentul unic de avizare/receptie internã pentru orice tip de lucrare de cadastru de specialitate al cãilor ferate se întocmeste conform anexelor nr. 6 si 7 la prezentele norme metodologice.

(3) Actualizarea si întretinerea lucrãrilor de cadastru de specialitate al cãilor ferate se vor face cu o periodicitate de cel mult 6 ani sau ori de câte ori este nevoie.

(4) Receptia si avizarea internã a lucrãrilor de cadastru de specialitate al cãilor ferate se vor face de cãtre o comisie numitã prin decizie a C.F.R. Comisia va verifica pe teren corespondenta elementelor din teren cu cele din plan.

(5) Dupã verificarea si receptia internã se va efectua receptia finalã si se va întocmi procesul-verbal de receptie finalã. Receptia internã a lucrãrilor de cadastru de specialitate al cãilor ferate se realizeazã numai în conditiile prezentãrii documentatiei executate de cãtre un verificator autorizat si a documentului de receptie emis de OJCGC sau ONCGC.

Art. 21. - Înscrierea imobilelor în documentele de publicitate imobiliarã:

- Pânã la introducerea cadastrului general la nivelul unitãtilor administrativ-teritoriale din întreaga tarã, înscrierea imobilelor în cãrtile funciare se face cu caracter nedefinitiv, conform prevederilor art. 61 din Legea nr. 7/1996, cu modificãrile si completãrile ulterioare, si ale instructiunilor privind întocmirea documentatiei cadastrale tehnice necesare la atribuirea numãrului cadastral provizoriu.

Art. 22. - (1) Documentele se întocmesc si se predau la beneficiar si la OJCGC.

(2) Documentatia cadastralã obtinutã în urma terminãrii lucrãrilor de cadastru al retelei nationale de cãi ferate cuprinde urmãtoarele:

a) avizul de începere a lucrãrilor, eliberat de ONCGC sau de OJCGC, dupã caz;
b) tema lucrãrii;
c) memoriul tehnic;
d) procesul-verbal de predare a tuturor obiectivelor, însotit de schitele aferente, semnate de reprezentantii beneficiarului si ai executantului;
e) inventarul de coordonate ale punctelor radiate;
f) inventarul de coordonate si schitele retelei de sprijin si de ridicare;
g) descrierile topografice ale punctelor retelei de sprijin si de ridicare;
h) calculul si compensarea coordonatelor punctelor din reteaua de sprijin si de ridicare;
i) fisa corpului de proprietate;
j) registrul cadastral al parcelelor feroviare pe unitatea administrativ-teritorialã;
k) registrul cadastral al proprietarilor pe unitatea administrativ-teritorialã, conform anexei nr. 4 la Normele tehnice pentru introducerea cadastrului general, aprobate prin Ordinul ministrului administratiei publice nr. 534/2001;
l) fisa centralizatoare va avea consemnatã suprafata totalã pe categorii de folosintã si grupe de proprietari pentru toate liniile de cale feratã (sectiile), conform anexei nr. 6 la Normele tehnice pentru introducerea cadastrului general, aprobate prin Ordinul ministrului administratiei publice nr. 534/2001;
m) planul cadastral digital;
n) dosarul de delimitare;
o) dosarul de verificare tehnicã a lucrãrii;
p) procesul-verbal de receptie finalã.

CAPITOLUL I
Dispozitii finale

Art. 23. - (1) Cadrul legal pentru organizarea si realizarea cadastrului cãilor ferate este prezentat în anexa nr. 8 la prezentele norme metodologice.

(2) Definitiile elementelor specifice cadastrului cãilor ferate sunt prezentate în anexa nr. 9 la prezentele norme metodologice.

(3) Birourile de cadastru din cadrul regionalelor C.F.R. vor întocmi registrul cadastral al parcelelor, conform modelului prezentat în anexa nr. 10 la prezentele norme metodologice.

(4) Serviciul cadastru si concesiuni din cadrul C.F.R. va întocmi situatia lucrãrilor de cadastru al cãilor ferate conform anexei nr. 11 la prezentele norme metodologice.

(5) OJCGC si consiliile locale vor supraveghea ca în aplicarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicatã, cu modificãrile si completãrile ulterioare, Legii nr. 1/2000, Legii nr. 10/2001 si a Hotãrârii Guvernului nr. 834/1991 sã fie respectate limitele zonei de sigurantã a infrastructurii feroviare publice, proprietate publicã de interes national, cuprinzând fâsiile de teren de 20 m, amplasate de o parte si de alta a axei liniilor ferate, conform art. 25 alin. (2), coroborat cu art. 8 alin. (2) si art. 10 alin. (1) lit. a) din Ordonanta de urgentã a Guvernului nr. 12/1998, aprobatã si modificatã prin Legea nr. 89/1999.

Art. 24. - (1) Infrastructura feroviarã publicã, proprietate publicã a statului, concesionatã C.F.R., se va înregistra în Cartea funciarã conform anexei nr. 2 la Hotãrârea Guvernului nr. 581/1998, care cuprinde elemente concrete ale infrastructurii feroviare publice, toate constructiile si instalatiile domeniului public feroviar, enumerate generic, inclusiv terenul aferent acestora.

(2) Pe schita generalã a limitei amplasamentului birourile regionale de cadastru sau, dupã caz, Serviciul cadastru si concesiuni va consemna codul infrastructurii feroviare publice si va atesta cu stampila triunghiularã pentru conformitate.

 

ANEXA Nr. 1

la normele metodologice


STAMPILA TRIUNGHIULARÃ

"CADASTRU FEROVIAR"


Se utilizeazã:

1. la parafarea documentelor de avizare;
2. la înregistrarea dosarelor cazier;
3. la parafarea proceselor-verbale de delimitare/vecinãtate;
4. la parafarea documentelor de preluare de active imobiliare;
5. la parafarea documentelor încheiate cu Oficiul National de Cadastru, Geodezie si Cartografie, cu oficiile judetene de cadastru, geodezie si cartografie sau cu Directia generalã cadastru imobiliar si gestiunea localitãtilor din cadrul Ministerului Lucrãrilor Publice, Transporturilor si Locuintei;
6. la parafarea notelor de constatare, somatiilor si a documentatiei aferente actiunilor în revendicare;
7. la parafarea notelor de expertizã cadastralã;
8. la autentificarea consemnãrilor tehnice:

- CONFORM CU ORIGINALUL;

- VIZAT SPRE NESCHIMBARE;

- PLAN SCARA 1: .;

- NIVELUL DE ACCES SOLICITAT (CONFIDENTIAL/SECRET/STRICT SECRET);

- ÎNREGISTRAT

Nr. .. Data ..

NOTÃ:

Codul numeric semnificã:

- prima cifrã: