Ordin 174 - organigrama si regulament organizare ANCPI

Creat de advex, Aug 17, 2010, 01:17 PM

« precedentul - următorul »

advex

MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
nr. 574/12 august 2010

ORDIN
pentru aprobarea organigramei si a Regulamentului de organizare si functionare ale Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară


Având în vedere prevederile art. 10 alin. (1) si (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.210/2004 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară, republicată, cu modificările ulterioare,

în temeiul dispozitiilor art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgentă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobată prin Legea nr. 15/2008, cu modificările si completările ulterioare,

ministrul administratiei si internelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Organigrama Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară, prevăzută în anexa nr. 1.

Art. 2. - Se aprobă Regulamentul de organizare si functionare al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară, prevăzut în anexa nr. 2.

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, si intră în vigoare la data publicării.

Art. 4. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 1.033/2005 pentru aprobarea structurii organizatorice si a Regulamentului de organizare si functionare ale Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 49 din 19 ianuarie 2006, cu modificările si completările ulterioare.

Art. 5. - Anexele nr. 1 si 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Ministrul administratiei si internelor,
Vasile Blaga

Bucuresti, 4 august 2010.
Nr. 174.


ANEXA Nr. V)

ORGANIGRAMA
Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară


Aparat propriu
--------------------------------------------------------------------------------

* Corpul de Control este organizat la nivel de serviciu

**  Unitatea de Implementare PH ARE este organizată la nivel de compartiment


1) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.


ANEXA Nr. 2
REGULAMENT
de organizare si functionare al Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară

CAPITOLUL I
Dispozitii generale

Art. 1. - Agentia Natională de Cadastru si Publicitate Imobiliară, denumită în continuare Agentia, se organizează si functionează ca institutie publică, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Administratiei si Internelor, unică autoritate în domeniile cadastrului, publicitătii imobiliare, geodeziei, cartografiei, fotogrammetriei si teledetectiei.

Art. 2. - Agentia se finantează integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administratiei si Internelor, directorul general al Agentiei având calitatea de ordonator secundar de credite.

Art. 3. - În subordinea Agentiei functionează, ca institutii publice cu personalitate juridică, oficiile de cadastru si publicitate imobiliară, denumite în continuare oficii teritoriale, si Centrul National de Geodezie, Cartografie, Fotogrammetrie si Teledetectie, denumit în continuare Centrul national.

CAPITOLUL II

Organizarea Agentiei

Art. 4. - În cadrul compartimentelor functionale prevăzute în Organigrama Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară, directorul general poate înfiinta servicii, respectiv birouri, în conditiile prevăzute de lege.

Art. 5. - (1) Între conducerea Agentiei si compartimentele functionale, pe de o parte, si institutiile subordonate, pe de altă parte, se instituie, după caz, următoarele tipuri de relatii:

a) relatii de autoritate, care se stabilesc între directorul general al Agentiei si directorii generali adjuncti sau sefii compartimentelor functionale, după caz, între functiile de conducere si cele de executie, precum si între Agentie si institutiile subordonate;

b) relatii de coordonare în domeniul de specialitate, care se stabilesc între Agentie, prin intermediul unui compartiment functional, si institutiile subordonate; relatiile de coordonare se stabilesc si în cadrul grupurilor de lucru;

c) relatii de colaborare, care se stabilesc între compartimente functionale ale Agentiei, între Agentie si institutiile subordonate;

d) relatii de control, care se realizează între Agentie, prin intermediul compartimentelor functionale cu atributii de control, si celelalte compartimente functionale sau institutiile subordonate supuse controlului.

(2) Agentia poate stabili relatii de colaborare si cu alte institutii publice sau organizatii private.

Art. 6. - (1) În exercitarea atributiilor, sefii compartimentelor functionale pot mandata pe perioada absentei lor din institutie un salariat din subordine, care îndeplineste conditiile prevăzute de legislatia în vigoare, să exercite atributiile specifice functiei.

(2) Pentru posturile vacante de conducere, directorul general poate delega atributiile aferente acestora unui salariat al Agentiei, care îndeplineste conditiile prevăzute de cadrul normativ, până la ocuparea postului prin concurs.

(3) Conducerea Agentiei poate dispune detasarea sau delegarea salariatilor în conditiile prevăzute de lege.

Art. 7. - Pentru activităti cu caracter temporar se pot constitui comisii si grupuri de lucru.

CAPITOLUL III

Atributiile Agentiei

Art. 8. - Agentia exercită următoarele functii:

a) de strategie, prin care se elaborează strategia proprie, în acord cu obiectivele programului de guvernare si cu legislatia cu incidentă în domeniul său specific de activitate;

b) de reglementare a activitătii, prin care se elaborează cadrul juridic;

c) de reprezentare, prin care se asigură, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern si international;

d) de autoritate de stat, prin care se dispune si se asigură monitorizarea si controlul modului de aplicare a reglementărilor în vigoare;

e) de îndrumare în raport cu persoane fizice si juridice care realizează lucrări de specialitate;

f) de administrare a patrimoniului propriu si al institutiilor subordonate.

Art. 9. - (1) În exercitarea functiilor sale, Agentia are următoarele atributii principale:

a) organizează, coordonează si controlează activitatea oficiilor de cadastru si publicitate imobiliară si a Centrului national;

b) elaborează norme, promovează tehnici, standarde, procedee si metodologii în domeniile sale de activitate;

c) reprezintă punctul de contact cu Comisia Europeană privitor la Directiva 2007/2/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 14 martie 2007 de instituire a unei infrastructuri pentru informatii spatiale în Comunitatea Europeană (Inspire) - Directiva INSPIRE;

d) asigură presedintia si secretariatul Consiliului Infrastructurii nationale pentru informatii spatiale;

e) monitorizează implementarea si utilizarea infrastructurii nationale pentru informatii spatiale, realizează geoportalul INSPIRE al României, precum si alte atributii prevăzute de legislatia de transpunere a Directivei INSPIRE;

f) execută, completează, modernizează si întretine reteaua geodezică natională în colaborare cu Ministerul Apărării Nationale;

g) avizează continutul topografic al hărtilor, planurilor, atlaselor, ghidurilorsi al altor documente cartografice necesare uzului public;

h) autorizează persoanele fizice si juridice care pot executa lucrări tehnice de specialitate;

i) realizează si actualizează registrul electronic national al nomenclaturilor stradale;

j) pune la dispozitie autoritătilor administratiei publice centrale si locale si altor institutii interesate, la cerere, situatii statistice si de sinteză privind reteaua geodezică natională, hărtile oficiale, cadastru si de publicitate imobiliară;

k) îndeplineste sarcinile care rezultă din angajamentele internationale în domeniul său de activitate;

l) furnizează persoanelor fizice si juridice, contra cost, servicii si produse conform tarifelor stabilite în conditiile legii;

m) asigură standardizarea în domeniul său de activitate si corelarea cu standardele europene si internationale;

n) avizează documentatiile de scoatere din circuitul agricol a terenurilor;

o) furnizează date cu privire la imobile, necesare sistemului de impozite si taxe, pentru stabilirea corectă a obligatiilor fiscale ale contribuabililor, ca urmare a înregistrării acestora în evidentele cadastrale.

(2) Pe lângă atributiile prevăzute la alin. (1), Agentia îndeplineste si alte atributii specifice activitătii.

CAPITOLUL IV

Conducerea Agentiei

Art. 10. - (1) Agentia este condusă de consiliul de administratie si de directorul general, care îndeplineste si functia de presedinte al consiliului de administratie.

(2) Consiliul de administratie este format din 9 membri, din sectorul public si privat, reprezentanti ai domeniilor de activitate, cu care Agentia are raporturi de colaborare.

(3) Membrii consiliului de administratie sunt numiti pentru o perioadă de 5 ani, exclusiv pe criterii de competentă profesională, de către ministrul administratiei si internelor.

(4) Membrii consiliului de administratie, precum si secretarul acestuia sunt obligati să păstreze confidentialitatea tuturor datelor referitoare la activitatea Agentiei, cu exceptia celor considerate de interes public.

(5) Membrii consiliului de administratie vor depune o declaratie de avere în termen de 15 zile de la data numirii si la eliberarea din functie la Directia juridică si resurse umane.

(6) Consiliul de administratie îsi numeste un secretar care nu este membru al acestuia.

(7) Consiliul de administratie se întruneste la sediul Agentiei lunar, în sedinte ordinare sau extraordinare, ori de câte ori este convocat de către presedinte.

(8) Hotărârile se adoptă cu majoritatea voturilor celor prezenti si se numerotează în ordine cronologică, pe an.

(9) Consiliul de administratie îsi desfăsoară activitatea cu participarea a cel putin două treimi din numărul membrilor săi.

(10) Sedintele consiliului de administratie vor fi convocate cu cel putin 3 zile înainte de data la care urmează să se tină, la convocator anexându-se ordinea de zi si materialele supuse dezbaterii.

(11) În lipsa presedintelui, sedinta este prezidată de un alt membru al consiliului, desemnat de presedinte.

(12) Membrii consiliului de administratie răspund pentru prejudiciile cauzate, prin hotărârile adoptate, în legătură cu administrarea si gestionarea patrimoniului Agentiei, în functie de votul exprimat.

Art. 11. - Consiliul de administratie al Agentiei are următoarele atributii:

a) analizează si hotărăste colaborarea Agentiei cu persoane fizice si juridice, române ori străine, de specialitate, pentru realizarea unor obiective de interes comun corespunzătoare domeniului de activitate al Agentiei;

b) răspunde de administrarea legală si eficientă a întregului patrimoniu;

c) aprobă propunerile de tarife pentru serviciile prestate în conditiile legii;

d) aprobă obiectivele de investitii ce urmează a fi realizate de Agentie sau de institutiile subordonate;

e) propune ministrului administratiei si internelor aprobarea organigramei si a regulamentului de organizare si functionare ale Agentiei;

Art. 12. - Secretarul consiliului de administratie îndeplineste următoarele atributii:

a) redactează si transmite convocarea, ordinea de zi si documentele de sedintă membrilor consiliului de administratie pentru sedinte;

b) invită reprezentantii organizatiilor sindicale desemnati să participe la sedintele consiliului de administratie în situatiile prevăzute de Legea sindicatelor nr. 54/2003;

c) redactează procesele-verbale de sedintă si hotărârile consiliului de administratie;

d) arhivează documentele de sedintă, hotărârile si completează registrul cu procesele-verbale de sedintă;

e) orice activitate dispusă de presedinte, privitoare la buna desfăsurare a lucrărilor consiliului de administratie.

Art. 13. - Membrii consiliului de administratie pot fi revocati în următoarele situatii:

a) absentează nejustificat la 3 sedinte consecutive ale consiliului de administratie;

b) desfăsoară activităti concurente;

c) sunt implicati în interes personal într-o achizitie publică organizată de Agentie ori institutiile subordonate sau în orice alte activităti care prezintă un conflict de interese real sau potential;

d) sunt condamnati pentru săvârsirea unei infractiuni.

Art. 14. - (1) Membrii consiliului de administratie primesc o indemnizatie de sedintă, ce se plăteste din bugetul Agentiei, în cuantumul prevăzut de normele legale.

(2) Secretarul consiliului de administratie primeste o indemnizatie de sedintă în cuantum de 7% din salariul de bază al directorului general.

Art. 15. - Directorul general este desemnat prin ordin al ministrului administratiei si internelor conform prevederilor legale.

Art. 16. - Directorul general reprezintă Agentia pe plan national si international.

Art. 17. - (1) Pentru reglementarea activitătii, directorul general emite ordine cu caracter normativ si individual.

(2) Ordinele directorului general sunt emise în baza referatului de aprobare, initiat de compartimentul/compartimentele functional/functionale de specialitate, după caz, si avizate pentru legalitate.

Art. 18. - Directorul general al Agentiei îndeplineste următoarele atributii:

a) conduce si controlează activitatea Agentiei si a institutiilor subordonate;

b) aprobă înfiintarea serviciilor si birourilor în cadrul compartimentelor functionale prevăzute în organigrama Agentiei;

c) aprobă statul de functii al Agentiei si al institutiilor subordonate, precum si organigrama si regulamentul de organizare si functionare ale acestora din urmă;

d) aprobă strategia Agentiei si planurile de actiune anuale ale acesteia si ale institutiilor subordonate;

e) supervizează proiectele cu finantare rambursabilă si nerambursabilă contractate de Agentie;

f) numeste si eliberează din functie personalul Agentiei, directorii oficiilor teritoriale, registratorii-sefi si coordonatori, precum si registratorii de carte funciară, în conditiile prevăzute de lege;

g) aprobă proiectele de acte normative promovate de Agentie si propune Ministerului Administratiei si Internelor initierea de proiecte de acte normative în domeniul de specialitate;

h) aprobă angajarea, lichidarea si ordonantarea cheltuielilor stabilite prin bugetul de venituri si cheltuieli aprobat potrivit legii;

i) asigură evidenta patrimoniului Agentiei;

j) alte atributii care derivă din activitatea specifică a Agentiei;

k) asigură presedintia Consiliului Infrastructurii Nationale pentru Informatii Spatiale.

Art. 19. - (1) In activitatea sa, directorul general este sprijinit de un compartiment de consilieri.

(2) Consilierii directorului general au următoarele atributii:

a) coordonează realizarea documentelor strategice ale Agentiei si participă la elaborarea actelor normative;

b) monitorizează activitatea compartimentelor functionale din cadrul Agentiei si îl informează periodic pe directorul general cu privire la stadiul realizării atributiilor acestora;

c) supervizează documentele elaborate în cadrul Agentiei la solicitarea directorului general;

d) coordonează si monitorizează proiectele cu finantare internă si internatională;

e) elaborează documente de sinteză privind activitatea Agentiei;

f) alte atributii stabilite de directorul general.

(3) Conducerea operativă a Agentiei este realizată de:

a) directorii generali adjuncti;

b) directori;

c) sefi de serviciu;

d) sefi de birou.

Art. 20. - Directorii generali adjuncti au următoarele atributii:

a) exercită atributii conform mandatului dat de directorul general;

b) reprezintă Agentia, în limita mandatului dat de directorul general al Agentiei, în raporturile cu tertii;

c) conduc, coordonează si controlează compartimentele functionale din subordine si oficiile teritoriale, după caz;

d) aprobă planurile de actiune ale compartimentelor functionale din subordine;

e) fac propuneri cu privire la bugetul anual al compartimentelor functionale din subordine si al institutiilor subordonate Agentiei, după caz;

f) realizează evaluarea profesională individuală a sefilor compartimentelor functionale din subordine si a directorilor institutiilor subordonate, după caz;

g) coordonează procesul de elaborare a proiectelor de acte normative în domeniile de specialitate.


CAPITOLUL V

Atributiile compartimentelor functionale ale Agentiei

Art. 21. - Directia juridică si resurse umane este subordonată directorului general si îndeplineste următoarele atributii:

a) realizează activităti juridice si de resurse umane la nivelul Agentiei, precum si de coordonare si de control profesional al acestor activităti la nivelul institutiilor subordonate;

b) reprezintă Agentia, pe baza delegatiei date de directorul general, si apără drepturile si interesele acesteia în fata instantelor judecătoresti si a altor organe de jurisdictie, precum si în raporturile cu alte organe de specialitate, cu persoane fizice sau juridice;

c) redactează si depune în termenele procedurale cererile de chemare în judecată, cererile pentru căile de atac, întâmpinările, probele si concluziile scrise, motivele care stau la baza exercitării căilor de atac, în scopul apărării intereselor Agentiei;

d) oferă asistenta legală, informarea operativă si periodică a conducerii institutiei privind situatia litigiilor aflate pe rolul instantelor judecătoresti;

e) efectuează demersurile necesare în vederea recuperării sumelor plătite unor terte persoane de Agentie, la sesizarea compartimentelor functionale cu atributii specifice;

f) analizează si avizează din punctul de vedere al legalitătii contractele de achizitii publice si prestări de servicii în care Agentia este parte;

g) informează directorul general si directorii generali adjuncti cu privire la ordinea de zi a sedintelor celor două Camere ale Parlamentului si ale Guvernului;

h) elaborează puncte de vedere si amendamente la proiectele de acte normative;

i) realizează procedura internă de avizare a proiectelor de acte normative si monitorizează, după caz, etapele parcurse de acestea pe circuitul extern de avizare sau aprobare;

j) întocmeste si distribuie ordinele directorului general al Agentiei, cu publicarea sau comunicarea acestora, după caz, si asigură înregistrarea acestora într-un registru special numerotat;

k) gestionează biblioteca electronică a proiectelor de acte normative, acte normative, precum si pe cele interne;

l) initiază si elaborează proiecte de regulamente, norme si instructiuni în domeniul resurselor umane;

m) gestionează procedura de ocupare a posturilor în Agentie si în institutiile subordonate;

n) administrează documentele referitoare la raporturi de muncă;

o) efectuează analize statistice lunare cu privire la situatia posturilor din cadrul Agentiei si institutiilor subordonate;

p) fundamentează fondul de salarii si de premiere al Agentiei;

q) gestionează activitatea de programare a concediilor;

r) tine evidenta carierei personalului Agentiei (promovare, avansare, stagiatură, perioadă de probă, perioadă de delegare de atributii, sanctionare si termen de reabilitare);

s) anual, elaborează planul de actiune în domeniul resurselor umane al Agentiei si al institutiilor subordonate, în colaborare cu compartimentele de specialitate;

s) întocmeste planul anual de formare profesională si gestionează procesul de evaluare profesională.

Art. 22. - Corpul de control este organizat la nivel de serviciu, este subordonat directorului general si îndeplineste următoarele atributii:

a) realizează misiuni de monitorizare si control al activitătii compartimentelor functionale din cadrul Agentiei si institutiilor subordonate, conform planului de control sau din ordinul directorului general, si raportează lunar sau ori de câte ori este nevoie directorului general rezultatele misiunilor realizate;

b) gestionează activitatea de protectie a informatiilor clasificate în cadrul Agentiei si al institutiilor subordonate, inclusiv evidenta beneficiarilor de documente, informatii si date secrete de stat, prin intermediul functionarului de securitate;

c) colaborează cu organele de specialitate ale statului de profil în vederea solutionării sesizărilor primite;

d) verifică modul de aplicare a măsurilor aprobate de conducerea Agentiei ca urmare a controalelor efectuate;

e) colaborează cu Directia generală informatii si protectie internă, cu aprobarea conducerii Agentiei, în temeiul art. 4 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Român de Informatii, cu modificările si completările ulterioare, în vederea solicitării de date si informatii cu privire la salariatii care urmează să ocupe functii care presupun accesul la informatii cu caracter secret de stat sau care, potrivit legii, nu pot fi divulgate ori care urmează să desfăsoare astfel de activităti;

f) actualizează, anual sau ori de câte ori situatia o impune, programul propriu de prevenire a scurgerii de informatii, pe care îl propune conducerii Agentiei spre avizare de către Directia generală informatii si protectie internă din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.

Art. 23. - Serviciul audit intern este subordonat directorului general si are următoarele atributii:

a) realizează auditul intern asupra tuturor activitătilor desfăsurate de Agentie si institutiile subordonate;

b) elaborează proceduri sau norme metodologice proprii privind realizarea controlului si exercitarea auditului public intern în cadrul Agentiei, cu avizul Directiei generale audit intern din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor;

c) elaborează proiectul planului multianual de audit public intern până la data de 30 noiembrie a anului precedent anului pentru care se elaborează;

d) întocmeste rapoartele de audit pentru orice activitate auditată cu identificarea neconformitătilor si zonelor deficitare ale sistemului si proceselor de activitate si recomandarea măsurilor preventive sau corective ce trebuie luate pentru cresterea performantelor sistemului;

e) elaborează raportul anual privind activitatea de control;

f) elaborează raportul anual privind activitatea de audit public intern, pe care îl transmite Directiei generale audit intern din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, după avizarea acestuia de către directorul general al Agentiei;

g) auditează, cel putin o dată la 3 ani, fără a se limita la acestea, următoarele: angajamentele financiare si legale din care derivă direct sau indirect obligatii de plată, inclusiv din fondurile comunitare; constituirea veniturilor, vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului si administrate de Agentie; concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului si administrate de Agentie; sistemul contabil si fiabilitatea acestuia; sistemul de luare a deciziilor; sistemele de conducere si control, precum si riscurile asociate unor astfel de sisteme; sistemele informatice;

h) asigură auditarea proiectului de buget si întocmirea referatului de opinie, conform prevederilor legale;

i) elaborează programul de asigurare si îmbunătătire a calitătii activitătii de audit sub toate aspectele si gestionează registrul de riscuri;

j) desfăsoară misiuni de consiliere formalizate, misiuni de consiliere cu caracter informai si consiliere pentru situatii exceptionale, în conformitate cu Carta auditului intern, care să nu afecteze independenta si obiectivitatea auditorului intern;

k) auditează managementul documentelor secrete si de personal;

l) gestionează managementul calitătii.

Art. 24. - Directia sisteme informationale geografice este subordonată directorului general adjunct potrivit organigramei Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară si are următoarele atributii:

a) elaborează actele normative subsecvente Ordonantei Guvernului nr. 4/2010 privind instituirea Infrastructurii nationale pentru informatii spatiale în România;

b) asigură raportarea către Comisia Europeană referitoare la stadiul implementării Directivei INSPIRE;

c) monitorizează punerea în aplicare si utilizarea infrastructurii nationale pentru informatii spatiale;

d) asigură secretariatul Consiliului Infrastructurii nationale pentru informatii spatiale;

e) elaborează specificatii tehnice si propune standarde nationale, care să definească continutul, structura, forma, calitatea datelor spatiale componente, care sunt necesare pentru a obtine un format comun si interoperabil al datelor;

f) realizează si întretine geoportalul INSPIRE al României;

g) asigură compatibilitatea geoportalului INSPIRE al României cu geoportalul INSPIRE al Comunitătii Europene;

h) asigură disponibilitatea serviciului de comert electronic;

i) pune la dispozitia autoritătilor publice sau tertilor orice informatii, inclusiv date, coduri si clasificări tehnice, necesare respectării normelor de aplicare ale Directivei INSPIRE, fără a restrictiona utilizarea lor exclusiv în acest scop;

j) recomandă o infrastructură hardware si de comunicatii, care să asigure gestionarea, controlul datelor spatiale, serviciile de date spatiale si să faciliteze accesul publicului la aceste date;

k) initiază servicii si tehnologii de retea, acorduri de punere în comun, accesare si utilizare, precum si mecanisme, procese si proceduri de coordonare si monitorizare;

l) coordonează revizuirea periodică a datelor spatiale componente în vederea asigurării acuratetei si actualitătii acestora.

Art. 25. - Unitatea de implementare PHARE este organizată la nivel de compartiment în subordinea directorului general adjunct, potrivit organigramei Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară, si îndeplineste următoarele atributii:

a) implementează si monitorizează proiectele cu finantare PHARE, cu sprijinul compartimentelor functionale din cadrul Agentiei sau al institutiilor subordonate acesteia, după caz;

b) îndeplineste sarcinile care îi revin pentru organizarea licitatiilor, evaluarea ofertelor, selectarea contractorului, negocierea si încheierea contractelor aferente proiectelor implementate;

c) supraveghează îndeplinirea de către contractor a obligatiilor asumate în conformitate cu termenii de referintă;

d) tine evidenta repartizării si utilizării bunurilor achizitionate din fondurile PHARE, conform destinatiei si scopului prevăzute în program;

e) arhivează documentele aferente proiectelor finantate din fonduri PHARE potrivit prevederilor legale;

f) asigură legătura cu organele de specialitate abilitate pentru proiectele pe care le implementează si raportează periodic acestora stadiul implementării proiectelor.

Art. 26. - (1) Directia managementul proiectelor este organizată ca unitate de management al proiectelor (UMP), înfiintată potrivit prevederilor Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finantate prin împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialistilor români care îsi desfăsoară activitatea în cadrul unitătilor de management de proiect, aprobată prin Legea nr. 172/2001, cu modificările ulterioare.

(2) Directia managementul proiectelor este subordonată directorului general adjunct potrivit organigramei Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară si are următoarele atributii:

a) identifică oportunităti de finantare din fonduri externe rambursabile si nerambursabile pentru sustinerea financiară a proiectelor Agentiei si elaborează documentatia necesară în vederea atragerii finantării;

b) asigură managementul integrat al proiectelor, în conformitate cu prevederile contractului de finantare, a acordurilor de împrumut si acordurilor subsidiare de împrumut, după caz, precum si alte reglementări;

c) elaborează caietele de sarcini si alte specificatii tehnice pentru proiectele derulate, cu sprijinul compartimentelor functionale de specialitate, în conformitate cu cererea de finantare sau acordul de împrumut, după caz;

d) asigură gestiunea financiară a proiectelor;

e) asigură relatiile functionale cu institutiile publice implicate în implementarea proiectelor derulate, precum si cu beneficiarii finali ai acestora, după caz;

f) întocmeste rapoartele solicitate de finantator;

g) arhivează documentele elaborate sau primite în legătură cu proiectele implementate sau în curs de implementare, precum si corespondenta cu organismele implicate în mod direct sau indirect;

h) asigură efectuarea auditării proiectelor, conform acordurilor de finantare si legislatiei române în vigoare.

Art. 27. - Serviciul relatii cu publicul este subordonat directorului general adjunct potrivit organigramei Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară si are următoarele atributii:

a) asigură serviciile de relatii cu publicul la nivelul Agentiei;

b) primeste petitiile adresate Agentiei, le solutionează si comunică răspunsurile către petenti;

c) actualizează baza de date a Agentiei, în conformitate cu Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificările si completările ulterioare, si cu procedurile interne.

Art. 28. - Directia informatică este subordonată directorului general adjunct, potrivit organigramei Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară, si are următoarele atributii:

a) realizează strategia de informatizare a Agentiei si a institutiilor subordonate;

b) realizează, întretine si administrează modelele functionale si de date pentru sistemele informatice ale Agentiei;

c) administrează infrastructura software si hardware la nivelul Agentiei;

d) administrează sistemele informatice instalate în Agentie;

e) participă la realizarea sistemului informatic cartografic national în colaborare cu alte organe de specialitate ale statului;

f) participă la realizarea arhivei digitale a datelor detinute, la nivel national;

g) participă la realizarea infrastructurii de date spatiale la nivel national în colaborare cu alte organe de specialitate ale statului;

h) asigură securitatea sistemelor informatice si a retelelor de date si comunicatii în cadrul Agentiei;

i) asigură activitatea de suport tehnic pentru sistemele informatice centralizate la nivel national;

j) efectuează si/sau coordonează sesiuni de instruire pe probleme de informatică/comunicatii la nivelul Agentiei si al institutiilor subordonate.

Art. 29. - (1) Directia publicitate imobiliară este subordonată directorului general adjunct, potrivit organigramei Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliară, si are următoarele atributii:

a) organizează, coordonează si controlează activitatea de publicitate imobiliară;

b) stabileste tipul datelor de publicitate imobiliară ale sistemului informatizat utilizat;

c) verifică activitatea de publicitate imobiliară a oficiilor teritoriale în urma sesizărilor făcute de beneficiari;

d) avizează cercetarea disciplinară si, după caz, sanctionarea registratorilor de carte funciară;

e) elaborează reglementări în domeniul publicitătii imobiliare;

f) avizează propuneri de modificare a legislatiei cu incidentă în domeniul publicitătii imobiliare;

g) elaborează propuneri de stabilire a tarifelor percepute pentru serviciile oferite în domeniul publicitătii imobiliare de către oficiile teritoriale;

h) asigură suport tehnic de specialitate, precum si îndrumare pentru desfăsurarea activitătilor curente;

i) întocmeste periodic analize-diagnost