when do we stop teaching the old methods

Creat de gude2008, Apr 20, 2010, 12:41 PM

« precedentul - următorul »

advex

#1
Citat din: gude2008a?:)

http://www.geogreeting.com/view.html?yDynkI0UDywyBByG333U


Intotdeauna a existat senzatia ca la scoala se insista prea mult pe metodele clasice si ca nu tine pasul cu progresul tehnologic.
Se afirma in articol: "Sentimentul a fost ca studentii trebuie sa inteleaga inca matematica de baza si nu exista nici un substitut pentru calculatorul stiintific in procesul de invatare sa aplice trigonometria la problemele de baza..."

Toate generatiile s-au confruntat cu problemele determinate de progresul tehnologic privind tehnica (teodolite, nivele, statii totale) sau programele de prelucrare, editare.
Deciziile finale privind pregatirea in scoala sunt influentate de partea financiara, de management, de cerintele pietii si a principalilor clienti. Cererea pietii este determinanta intr-o societate normala, nicio unitate de invatamant nu face pregatire la studenti care nu sunt cautati si nu sunt angajati la absolvire.
Prin Romania lucrurile stau putin altfel si sper sa vina vremea cand facultatile vor intelege ca piata cere si oameni bine pregatiti in scanning 3D pe langa pregatirea clasica!

Ionica34

Da, vrabia malai viseaza si pisica porumbei.
Cam asa si noi.
Nu pot domnii profesori sa predea studentului noile tehnologii. Sunt prea ocupati cu firmele si afacerile lor.

kod

Voi pe ce lume traiti domnilor, in facultate ai 2 tipuri de profesori:

1. teoreticieni - matematica si logica matematica la greu ... nu te prea ajuta in lucrarile practice ce le vei interprinde dupa finalizarea studiilor

2. practicanti - cu care iti faci poate in mare parte laboratoare,  dar inveti metode si tehnici deja mult prea invechite de pe vremea raposatului

La noi titulatura conteaza, carnatul ala din fata numelui, si atat.

Parte juridica, praf, nu se face aproape deloc, partea economica, ce sa mai vorbim, si partea tehnica a topografiei, e veche din anii 60 - `70, si probabil asta or sa invete si copii nostri daca nu se schimba ceva (cam tot sistemul) in invatamant.

Deci ce tehnici satelitare, GPS, si alte OZN-uri vorbim noi aici, domnilor, cati profesori sunt pregatiti PARCTIC, sa te indrume si nu teoretic ?

Toate cele bune :hi:

advex

#4
Citat din: kodVoi pe ce lume traiti domnilor...

S-ar putea sa ai dreptate. Uneori nici nu mai stim pe ce lume traim!
Toti avem o parte din vina, mai mare sau mai mica pentru aceasta situatie. Pentru starea de fapt din societatea civila, din politica, din invatamant, sistem sanitar etc.
Am mai semnalat pe aici ca apar pe forum discutii sterile despre un dosar respins aiurea pe la oficiu, analiza interminabila a unor prevederi din regulamente si nu sunt tratate temele tehnice, nu sunt atrase pe forum cadrele didactice, principalii distribuitori de echipamente, de programe specializate, soft CAD etc.
Urmariti forumurile externe de specialitate si vedeti tematica, participantii.
Pe aici se popularizeaza unele prezentari de tehnica sau se anunta reduceri cand scade volumul de vanzari si atat. Suport tehnic, documentatie, metode de masura, defecte specifice, metode de crestere a preciziei - niciun cuvant! Sa creasca vanzarile, restul nu conteaza!
Am avut un coleg de forum din mediul universitar care ne-a parasit la primele confruntari. La invitatia adresata la http://topograf.3xforum.ro/post/1096/1/Solutii_noi_in_nivelment/ nu a raspuns. Poate am gresit eu in abordarea problemei, imi recunosteam nepriceperea, dar nu si-au spus parerea si alti forumisti.
Cati studenti au postat pe forum teme de interes sau au venit cu propuneri? S-au ratacit cativa in cautare de proiecte!
Am abordat cu calm problematica OGR, cu indemn la calm si fara injurii. Nu s-a reusit. Fagsb, cu o functie importanta in acest organism a refuzat cu regularitate sa raspunda la intrebari sau sa ne dea informatii corecte.
De ce toate acestea?!
Trecand peste relele si problemele reale ale invatamantului, ale organizatiilor, ale oficiilor este important dialogul iar confruntarea sa se poarte cu mijloace regulamentare.     
Nu trebuie sa cautam prea mult vinovatii!

kod

Am invatat, cu timpul, ca si tacerea, poate fi considerata un raspuns, din pacate ea vine din partea unor persoane, care probabil ar trebui sa nu taca !
Sau poate le este prea greu sa se coboare la nivelul acestui forum.
Nu exista probleme fara rezolvare, ci doar situatii nerezolvate !

John Doe

De acord cu voi.
Poate sunt eu in pana de idei, poate m-am prea scârbit, poate nu ma duce capul sa zic si eu ceva la obiect... nu stiu. Dar daca aproape orice afirmatie poate fi tratata in atât de multe feluri si poate primi atât de multe raspunsuri, cele mai multe aiurea, nu-mi prea vine sa mai zic nimic.
Cert este ca democratia asta, unde toti primesc ceea ce merita majoritatea, ne-a cam adus acolo unde suntem, si probabil meritam cea ce ni se intâmpla.

mihutza

Eu am terminat acum 3 ani si as vrea sa va spun cum vad si eu problema, pentru ca inca sunt proaspat absolventa a acestui sistem. Este adevarat ceea ce afirmati, ca piata locurilor de munca cere cu totul altceva, decat ceea ce produce ministerul educatiei; probabil ca suntem cu totii satui de dezbaterile pompoase din mass media pe aceasta tema si nu are rost sa dezvolt acest subiect.
 In breasla noastra(cel putin la Iasi unde am absolvit eu) lucrurile stau cam asa:
- numarul mare de studenti este foarte mare in raport cu posibilitatile faculatii de a asigura studentilor aparatura necesara.....hai sa nu zic de ultima generatie....
- numarul profesorilor a scazut dramatic pentru ca si aceia care erau in generatia mea erau la pensie de vreo 2-3 ani, de unde pot sa trag urmatoarea concluzie: un om care este deja iesit la pensie, nu mai are nici cel mai mic interes sa aduca noutatile din domeniu in prim plan, sa deschida orizonturile studentilor, e plictisit si nu stie cum sa mai castige un ban pentru existenta mizera in care ne trimit pe toti acest minunat sistem
- pe de alta parte ma intreb cine ar trebui sa intervina, sa schimbe acest lung sir de ani in care n-am stiut altceva decat sa invatam si iar sa invatam teorie.....cred ca am si raspunsul: ei bine tot noi, cei din productie....da...poate va mirati, dar noi suntem singurii care stim ce se cere pe piata. Ne plangem ca partea tehnica e veche, ca metodele didactice sunt invechite si asa mai departe....dar concret ce am intreprins noi toti ca sa schimbam acest lucru? NIMIC, asta e raspunsul!
Se pot face lucruri bune si as  indrazni sa vin cu niste propuneri:
1. Multi dintre dumneavoastra au firme( mai mici sau mai mari). As vrea sa intreb cati au mers la facultati sa ofere sprijinul, in sensul sa ofere prin rotatie posibilitatea de a face practica in firma dumneavoastra. Credeti ca ministerul are bani sa aloce pentru modernizarea aparaturii? Si atunci de unde sa invete studentii?
2.Nu prea am auzit de marile firme producatoare de aparatura, sa faca prezentari ale noilor echipamente, softuri etc...Credeti ca studentii au bani sa mearga la astfel de prezentari simandicoase prin capitala, caci sa recunoastem in rest bate vantul.
3. Nu demult am citit un anunt in care un domn doreste sa impartaseasca tuturor tainele inginerului topograf sau geodez...(nu mai retin exact) dar ce credeti cu plata..normal.... nimic nu e gratis, toti dam din coate sa traim....si atunci revin cu intrebarea..cati din dumneavoastra a-ti pus la dispozitie literatura de specialitate( fac o mica paranteza aici :erau 2-3 carti in biblioteca pe care ne bateam efectiv care sa o ia)
4. Am avut un profesor pe care il stimez foarte mult pentru ca a avut curaj sa se certe cu decanul pentru ca noi, sectia Cadastru sa avem un laborator de calculatoare. Faceam cu randul la calculatoare sa invatam autocad si asa am ajuns in anul 5...mare lucru nu stiam, nu mie rusine sa recunosc ca nu stiam sa desenez nici curbe, iar la licenta i-am spus profesorului ca le-am facut in Surfer( despre care auzisem si eu vag cate ceva....cat de minunat este  si ca nu mai trebuie sa te inntepi la degete cu acul cand foloseai vechea metoda: izograful,  asa cum ne invatese domnul profesor).Asa ca vin iar si va intreb, a-ti facut vreodata donatii facultatilor(sau scolilor nu conteaza)? Ati dat posibilitatea,din prea multul sau prea putinul pe care il aveti, si altor oameni sansa la o educatie demna de piata locurilor de munca, pe care tot o aduceti in discutie?
 Ne intrebam daca meritam ceea ce ni se intampla...ei bine o meritam CU VARF SI INDESAT!!!!!!!!!!!!!!! domnilor...
Ne place sa ne plangem mereu, stam cu mainile in san asteptand sa vina americanii....ca ei sigur ne vor scoate din aceasta mare nedreptate care s-a abatut asupra noastra.
 Eu sunt mica inca, n-am puterea dumneavoastra financiara sau de alt fel, dar am vrut sa trag acest semnal de alarma, pentru ca am vazut ca suntem invinuiti pe nedrept, noi tanara generatie ca nu ne implicam pe acest site si ca nu ne facem auziti....Daca pot vorbi si in numele colegilor mei, cred ca parerea unanima este ca suntem scarbiti.... de prea multul ce ne-a fost oferit ca ajutor...
Am vazut aici pe sait parerile multora dintre dumneavoastra care au atacat  si au ridiculizat intrebarile tinerei generatii(care din nestiinta poate au pus intrebari banale pentru unii, idioate pentru altii..cine stie), uitand ca ati fost candva ca noi!
Si atunci daca la scoala nu primim aceste informatii, aici nu..in alta parte nu...doriti sa venim competitivi pe piata? Cum?
Daca imi poate spune si mie cineva....un raspuns.....

advex

#8
Citat din: mihutzaDaca imi poate spune si mie cineva....un raspuns.....

Nu este rolul acestui forum sa rezolve problemele invatamantului sau ale generatiei tinere. Aici toti userii sunt egali, au doar puterea cuvantului. Aprecierea sau dezaprobarea, respectul sau dispretul vin din modul cum participi la discutii, din capacitatea de a ajuta pe cineva aflat in dificultate.
Cel mai mare castig este acela de a-ti face prieteni, de a impartasi colegilor din experienta sau cunostintele acumulate in domeniul nostru.
Referitor la problemele puse de tine in discutie, firma la care lucrez a avut numeroase colaborari cu tinerii studenti aflati in practica, actualii angajati au venit direct de pe bancile facultatii.
Trecand peste lipsa de experienta, stangaciile inerente, fara suparare, trebuie sa-ti precizez ca pregatirea teoretica este dezamagitoare. Nu generalizez, foarte multi sunt la curent dupa internet cu performantele ultimelor modele de telefoane mobile dar nu stiu ce produse au scos pe piata Leica sau Trimble, nu stiu la Autocad decat comenzile de baza, autolisp nu exista etc
Adevarul este undeva pe la mijloc. Lupta cu drobul de sare este periculoasa atat pentru firme, cat si pentru tinerii angajati.
In privinta sponzorizarii nu trebuie sa-ti faci iluzii in aceasta tara. Am scris ceva mai sus: isi fac reclama si pe acest forum dar uita sa puna la dispozitie cateva informatii tehnice la schimb!
Ma bucur ca ai avut aceasta interventie si ai ridicat probleme interesante. Sa speram ca vor participa cati mai multi la discutie.

bad wolf

#9
Citat din: advex
Citat din: mihutzaDaca imi poate spune si mie cineva....un raspuns.....

Nu este rolul acestui forum sa rezolve problemele invatamantului sau ale generatiei tinere. Aici toti userii sunt egali, au doar puterea cuvantului. Aprecierea sau dezaprobarea, respectul sau dispretul vin din modul cum participi la discutii, din capacitatea de a ajuta pe cineva aflat in dificultate.
Cel mai mare castig este acela de a-ti face prieteni, de a impartasi colegilor din experienta sau cunostintele acumulate in domeniul nostru.
Referitor la problemele puse de tine in discutie, firma la care lucrez a avut numeroase colaborari cu tinerii studenti aflati in practica, actualii angajati au venit direct de pe bancile facultatii.
Trecand peste lipsa de experienta, stangaciile inerente, fara suparare, trebuie sa-ti precizez ca pregatirea teoretica este dezamagitoare. Nu generalizez, foarte multi sunt la curent dupa internet cu performantele ultimelor modele de telefoane mobile dar nu stiu ce produse au scos pe piata Leica sau Trimble, nu stiu la Autocad decat comenzile de baza, autolisp nu exista etc
Adevarul este undeva pe la mijloc. Lupta cu drobul de sare este periculoasa atat pentru firme, cat si pentru tinerii angajati.
In privinta sponzorizarii nu trebuie sa-ti faci iluzii in aceasta tara. Am scris ceva mai sus: isi fac reclama si pe acest forum dar uita sa puna la dispozitie cateva informatii tehnice la schimb!
Ma bucur ca ai avut aceasta interventie si ai ridicat probleme interesante. Sa speram ca vor participa cati mai multi la discutie.

Ai dreptate Advex. Problema asimilarii noutatilor depinde de noi.
Eu am avut norocul sa lucrez si cu aparatura clasica , dar , treptat am trecut la Eot 2000 . Rekota, Reta, Rek Elta si in ultimii doi ani doar cu topcon.
Peste cateva zile voi incepe activitatea la o alta firma care lucreaza numai cu Leica.
Va trebui sa ma adaptez forte repde si sunt convins ca ma voi adapta.
In legatura cu pregatirea studentilor, ce sa spun:
Foarte multi sunt angajati la firme , nde invata ,oarecum, sa foloseasca aparatura moderna, dar , din nefericire , nici macar 5% nu stiu sa calculeze fara softuri nimic , absolut nimic . Nu stiu nici ce este orientarea, nu stiu de ce trebuie inchisa masurtoare macar pe o borna , daca nu ai posibilitatea inchiderii pe o baza.
Despre lucrari specifice de subteren sau despre lucrari de nivelment geometri ... ce sa mai vorbesc..
Ori, acesta sunt lucruri care se invata la cursuri si la seminarii (niste chestii despre care unii absolventi nu prea au auzit).
Deci nu profesori, iin totalitate , poarta vina slbei calitati a absolventilor !
Sper sa gasesc cararea corecta !

gude2008

salut!, noi avem o problema foarte mare, daca 70% au picat un examen clar nu au invatat.
am un prieten care a terminat o fac in montreal, nu de geodezie ci de telecomunicatii, la el in caz ca 70% din elevi picau examenul profesorul era de vina!
cam asta e pe la noi cu toate meteodele de predare "ca la carte" sau mai bine zis direct din carte:)

kod

pt. mihutza

crede-ma ca nu toate facultatile fie ele particulare/ stat sunt la fel de slab dotate ... si nu ma refer aici la Bucuresti :hi: Nu cred ca putem da vina pe minister si altele, eu am vazut facultati chiar foarte dotate, si la cadastru (laboratoare, soft-ware licentiat, statii totale, GPS-uri etc.) si toate acestea erau din fonduri europene nerambursabile, si chiar donatii sau "ajutoare" de la minister.
Lipsa acestora ma duce cu gandul doar la slaba conducere a facultatii (rector, decani etc...)

pt. bad wolf

acei 5% se regasesc aici pe forum ?!  :rotfl:
hai sa fim seriosi, eu cel putin cand am fost in anul 1 la facultate nici nu stiam ce-i aia cadastru :limba:
Diferenta dintre un elev/student/inginer bine pregatit si unul doar pe acte sta in caracterul fiecaruia. Daca iti place ce faci, daca esti interesat, daca esti ambitios, si putin autodidact eu cred ca cel putin 50 % din cei care gata o faculatate de topografie stiu sa calculeze o orientare, si multe altele care tin mai degraba de matematica decat de altceva !
Daca perseverezi obti si rezultate aici depinde de caracterul fiecaruia !

pt. gude2008

dar cu ceilalti 30 % care au promovat examenul, oare nu tot cu acelasi profesor au facut cursurile/laboratoarele ?

gude2008

aia 30% sunt un caz fericit, daca n-ai inteles ideea imi pare rau:)

kod

astea-s povesti de adormit copii, adica mie imi zici ca din o suta (100) de insi isi iau examenul 30 si tu asta numesti noroc ?!  :rotfl:
eu am avut examene la care din 100 promovau 5, maxim 6 ... asta cum se numeste ? :limba: noroc ? buna pregatire a celor aflati in cauza, spaga, sau profesor plictisit de viata ?
te-am inteles perfect de prima data, ce nu ai inteles, e faptul, ca scuze si motive putem gasi tot timpul !
exista examene mai grele ca si oameni ...mai grei ..."de cap". topografia, geodezia, cadastrul nu e pt. toti, la fel cum nici medicina, pictura,muzica sau sportul nu sunt pt. toti !

mihutza

Observ ca postarea mea a deschis un lung sir de polemici si nu asta a fost intentia mea.Ceea ce am vrut sa aduc in prim plan, a fost ideea ca fiecare in parte suntem vinovati de situatia in care ne aflam la acest moment.
Cunosc foarte bine si cealalta baricada si anume cea a tinerilor interesati de ultimele aparitii in materie de telefoane, moda, fitze.....dar sper .....inca mai sper ca se mai poate face ceva pentru ei.
Speram sa vad niste idei, solutii reale la tema de discutie propusa, insa sunt dezamagita....Asa cum am mai spus, ne place sa ne plangem mereu....CINE E DE VINA?
O fi SISTEMUL, o fi STUDENTUL, o fi PROFESORUL...sau martienii....ce conteaza...
Haide-ti sa vedem ce-am putea face sa urnim din loc lucrurile!
Si continui cu alta propunere:
5. Daca tot o fi sa functioneze OGR-ul asta si daca tot spune ca ne va apara ca breasla, va veghea interesele noastre, poate ar fi bine sa se discute in teritoriu dar si la nivel central despre aceasta problema. Avem in conducere eminente in domeniu care pot, avand concursul si celor din teritoriu, sa inbunatateasca normele tehnice, poate chiar o noua programa scolara, de ce nu...cu noi cerinte sau mai nou competente, pe care e musai sa le detina un abolvent, ca sa poate deveni competitiv( as indrazni chiar sa spun sa li se puna in vedere facultatilor acest aspect, pentru ca pana la urma isi vor da si ei seama ca numai aducand tehnologii de ultima generatie si dascali cu standarde ridicate, vor avea cautare in continuare).
Poate am fost mai transanta in exprimarea mea, din prima postare, stiu si eu foarte bine si sunt de acord cu dumneavoastra ca e nevoie de multa munca, ambitie si multa pasiune pentru aceasta meserie insa n-as vrea ca si alte generatii sa treaca prin ce am trecut eu sau altii doar de amorul artei, ca sa vada si ei cum e...Haide-ti sa fim mai toleranti si mai buni, sa invatam sa dam si altora din cunostintele noastre, sa punem la dispozitie tot ce putem acestor tineri, sa-i atragem spre aceasta breasla, nu sa-i indepartam!
P.S. : Cred ca sper prea mult.....