Trasare proiect

Creat de cadian, Mai 26, 2013, 01:04 AM

« precedentul - următorul »

cadian

Bun. Imi e putin rusine. Cum pot trasa linia rosie a unui drum ? Am proiectul in format dwg. Planul de situatie. In picheti imi lipseste Z-ul. Cum ar trebui sa procedez ?

bad wolf

Tu vrei sa trasezi pichetii direct la cota liniei rosii?
Traseaza pichetii la cota existenta .
Pana la cota liniei rosiei o sa-i mai trasezi de cateva ori la diferite cote de executie .
Asa ca nu te impacienta.
Sper sa gasesc cararea corecta !

Mit

Cota pichetilor este data in profilele transversale.

bad wolf

#3
Citat din: MitCota pichetilor este data in profilele transversale.

Exact , pe etape de executie .

@cadian la prima pichetare ar fi bine sa faci si o masuratoare pentru a compara cota reala din teren cu "Cota teren" din proiect.
Sper sa gasesc cararea corecta !

cadian

Ma gandeam in felul urmator. Daca as avea un gps. RTK. Sa imi pregatesc de trasare pichetii din proiect si la z sa introduc cota liniei rosii in pichetul respectiv. Nu e ok asa? Dau pichetul undeva in lateral sa nu fie afectat de lucrari,iar pe el sa scriu ca la 2m e axul drumului, si cota liniei rosii. E mult de munca sa iau din fiecare profil transversal cota liniei rosii, dar asta este. Lucrez la o firma de constructii nu de topografie, din pacate trebuie sa fiu autodidact, nu am de la cine sa fur meserie. Va multumesc ca ma ajutati. Uneori am nevoie sa imi spuna cineva ca procedez gresit sau bine.

bad wolf

#5
Citat din: cadianMa gandeam in felul urmator. Daca as avea un gps. RTK. Sa imi pregatesc de trasare pichetii din proiect si la z sa introduc cota liniei rosii in pichetul respectiv. Nu e ok asa? Dau pichetul undeva in lateral sa nu fie afectat de lucrari,iar pe el sa scriu ca la 2m e axul drumului, si cota liniei rosii. E mult de munca sa iau din fiecare profil transversal cota liniei rosii, dar asta este. Lucrez la o firma de constructii nu de topografie, din pacate trebuie sa fiu autodidact, nu am de la cine sa fur meserie. Va multumesc ca ma ajutati. Uneori am nevoie sa imi spuna cineva ca procedez gresit sau bine.

@cadiat -lasa visele. Pichetii iti vor rezista max. 2 zile , pe tronson, la fiecare etapa de executie.
Poti sa-i trasezi cu RTK-ul , sa- ai pregatit pentru a-i trasa oricand, dar cotele le trasezi cu nivela din reperi bine plsati si corect incadrati intro retea e nivelment pe care trebuie sa o verifici si sa o indesesti periodic.
Sper sa gasesc cararea corecta !

gude2008

la o 100 m de drum poate merge cu nivela, daca tot pierzi vremea pe santier:)
dar totusi daca ai o statie e pacat.

da, e forte ok cum zici cadian:
pichet la 2-5 metri de ax cu cota liniei din profil la -+1, daca altfel nu se poate

bad wolf

gude2008-tu la ce fel de drumuri de gandesti, satesti , forestiere? Ai lucrat vreodata la drumurinationale , autostrazi sau cai ferate? Tu chiar crezi in ce spui?

Una e sa trasezi pichetii pe 50 km , undefolosesti o ST daca vrei sa masori si cota , pentru control, sau GPS-ul, dar contolul pe cota nu-i satisfacator.
Dar daca lucrezi la executie, ce spui tu sunt povesti.
Ai pus vreodata firul in cota pentru finisor(masina de asternut asfalt)? dupa sfaturile pe care le dai, nu prea cred.
Sper sa gasesc cararea corecta !

gude2008

#8
Citat din: bad wolfgude2008-tu la ce fel de drumuri de gandesti, satesti , forestiere? Ai lucrat vreodata la drumurinationale , autostrazi sau cai ferate? Tu chiar crezi in ce spui?

Una e sa trasezi pichetii pe 50 km , undefolosesti o ST daca vrei sa masori si cota , pentru control, sau GPS-ul, dar contolul pe cota nu-i satisfacator.
Dar daca lucrezi la executie, ce spui tu sunt povesti.
Ai pus vreodata firul in cota pentru finisor(masina de asternut asfalt)? dupa sfaturile pe care le dai, nu prea cred.

bad wolf de finisor se ocupa altii,
dar ca sa trasezi cote la un drum cu nivela ma refer la infrastructura (sa lasam finisorul deoparte), e o tampenie
si la ce nu e satisfacator controlul pe cota cu gps-ul?
si apropos cote la finisor se dau din an in pastii si asta doar in romania ca nimeni nu ma paveaza dupa fir, exista multe alte metode.
ce ma supara cel mai tare ca stai sa incuri un tip care vrea sa traseze un drum cu cele mai dubioase metode
adica il pui pe om sa traseze odata picheti cu statia totala dupa care trebuie sa mai vina odata cu nivela vezi doamne dupa o baza altimetrica beton ca altfel nu e satisfacator.


da super management!!

bad wolf

#9
Citat din: gude2008
Citat din: bad wolfgude2008-tu la ce fel de drumuri de gandesti, satesti , forestiere? Ai lucrat vreodata la drumurinationale , autostrazi sau cai ferate? Tu chiar crezi in ce spui?

Una e sa trasezi pichetii pe 50 km , undefolosesti o ST daca vrei sa masori si cota , pentru control, sau GPS-ul, dar contolul pe cota nu-i satisfacator.
Dar daca lucrezi la executie, ce spui tu sunt povesti.
Ai pus vreodata firul in cota pentru finisor(masina de asternut asfalt)? dupa sfaturile pe care le dai, nu prea cred.

bad wolf de finisor se ocupa altii,
dar ca sa trasezi cote la un drum cu nivela ma refer la infrastructura (sa lasam finisorul deoparte), e o tampenie
si la ce nu e satisfacator controlul pe cota cu gps-ul?
si apropos cote la finisor se dau din an in pastii si asta doar in romania ca nimeni nu ma paveaza dupa fir, exista multe alte metode.
ce ma supara cel mai tare ca stai sa incuri un tip care vrea sa traseze un drum cu cele mai dubioase metode
adica il pui pe om sa traseze odata picheti cu statia totala dupa care trebuie sa mai vina odata cu nivela vezi doamne dupa o baza altimetrica beton ca altfel nu e satisfacator.


da super management!!

Am spus ca atunci cand trasezi pichetii cu statia , sa faca si o ridicare acotei in fiecare pichet sa aiba un control pe proiect.
Imi mentin parerea ca GPS-ul nu se icadreaza pentru trasarea de cote la drumuri.
Cand ai lucrat ultima data in Romania la reabibilitarea unui DN sau la executarea unei autostrazi?

Probabil ca de foarte mult timp, altfel ai fi aflat ca meseriasii drumari au plecat in occident si cei ce lucreaza acum sunt vai de ei si daca ai ghinionul sa fii topograf de executie...vai de tine(fara aluzie la persoana).
Eu, personal am fost obligat sa stau si 14 ore la finisor si sa le pun cota din 10 in 10 m si sa veific  api cota in spate , etc.
Asa se lucreaza, inca , in Romania.
Sper sa gasesc cararea corecta !

gude2008

da, probabil ica asa mai este!
din experienta mea daca terasamentul e "ata" nu mai este nevoie de cote la finisor
cu cat ai nevoie de mai multe cote la finisor asta inseamna o executare proasta a lucrarii si un management defectuos.
da am intalnit in Romania fire de drumuri care faceau suprainaltarea in curbe 30-60% din pavaj in loc sa fie facuta din terasament, asta inseamna o crestere foarte mare a costurilor.

bad wolf

#11
Citat din: gude2008da, probabil ica asa mai este!
din experienta mea daca terasamentul e "ata" nu mai este nevoie de cote la finisor
cu cat ai nevoie de mai multe cote la finisor asta inseamna o executare proasta a lucrarii si un management defectuos.
da am intalnit in Romania fire de drumuri care faceau suprainaltarea in curbe 30-60% din pavaj in loc sa fie facuta din terasament, asta inseamna o crestere foarte mare a costurilor.

In aceste privinte sunt total cu tine.
Am mai spus in alte postari ca datorita slabei pregatirii a constructorilor , topografi au ajuns sa faca aproape totul si tot ei sunt cel mai prost platiti.
Sper sa gasesc cararea corecta !

cadian

Multumesc pentru sfaturi. Bad wolf are dreptate in ultimul post. Am ajuns sa facem aproape tot. Eu de exemplu. Am luat de la trasarea pichetilor. Linia rosie in acesti picheti, santul, fundul santului. Radierul rigolei . Partea de sus a rigolei, trasarea cotelor pentru balast, piatra sparta, asfalt. Cam tot. E si normal ca undeva tot o sa gresesc si logic o sa fie doar vina mea, doar eu le-am spus ca pana acolo. Oricum. Multumesc frumos pentru sfaturi.