SEATTLE TUNNEL

Creat de doru2, Oct 04, 2011, 06:13 AM

« precedentul - următorul »

John Doe


                  Pai fa-i reteaua si pune-i pe ea numai elipsele cu eroarea de centrare... ar fi o solutie româneasca...


               

doru2


                  ok, confuzia provine din faptul ca nu am explicat mai bine din ce consta lucrarea. reteau de ridicare si ridicarea topo initiala plus proiectarea au fost realizate cu multi ani in urma, deci e istorie.
    partea de monitorizare automata(a deplasarilor vericale si orizontale sau deformarolor sau cum vreti voi sa-i spuneti, ca nu o veti gasi niciodata denumita de doua ori la fel in doua carti diferite) va fi  realizata de firma http://www.soldatagroup.com" target="_blank">www.soldatagroup.com.
firma specializata in acest gen de lucrari si care dispune de aparatura si tehnologia  necesara, tehnolgie pe care firma noastra nici macar nu s-ar fi ganditi sa o achizitioneze, pentru ca avem cu totul si cu totul alt profil si ne ocupam de altfel de lucrari, iar costurile nu poti fi justificate pentru o singura lucrare.

   firma noastra este oficial firma de topografie. SOLDATA nu poate fi "topograful proiectului" pentru ca nu au si nu sunt "licensed professional surveyors" in statul WA. lucrarile pe care le vom executa sunt in principal relaizarea retelei in care vor fi amplasate aparatele pentru monitorizare automatam, amplasarea unor borne de adancime pentru monitorizarea deplasarilor verticale ale utilitatilor din zona, lucrari de nivelment si alte lucrari de verificare ce vor aparea pe parcurs. sarcinile noastre s-au schimbat de cateva ori deja si se schimba tot timpul in functie de cum evolueaza proiectul si de nevoi.

   partea de trasare in tunel este executata de firma constructoare care va folosi topografi fara licenta de "profesionals" dar care sunt in sindicatul topografilor ingineri si care, din motive politice greu de inteles si explicat cuiva din ro, trebuie sa fie implicati in toate proiectele de anvergura, finantate din bani publici.

  in aceasi oridine de idei, trebuie sa fie folosite si firme care au statutul de "minoritati" "small business" sau "dezavantajate".

  deci, ceea ce va face SOLDATA si cum vOR folosi pilastrii sau alte tehnici si tehnologii este dincolo de scopul lucarilor executate de firma noastra.

  noi am fost selectati pe baza de concurs, dintre alte cateva zeci de firme, pe baza calificarii, dar una dintre conditii a fost sa ne incadram in costurile estimate de proiectant, pentru categoriile de lucari care revin in sarcina noastra. mi-ar placea si mie foarte mult sa muncesc intr-un sistem  in care costurile nu conteaza, sa mai si conving clientul sa ma aleaga pe mine iar apoi sa lucrez cum doresc eu si sa-mi fie acoperite toate costurile.

  din pacate proiectul e mare, de sute de milioane de dolari, iar partea de pagube potentiale ajunge pe la miliarde, in aceste conditii lucarile nu pot fi executate de o singura firma ci in colaborare, fiecare verificandu-l si, mai ales, ajutandu-l pe celalalt.

  in alta oride  de idei, eu muncesc la zeci de alte proiecte, pentru proiectul respectiv nu sunt manager, inca nu am fost la prea multe sedinte, nici nu a inceput lucrarea, iar informatiile pe care le primesc din cand in cand sunt intrebari de la managerul proiectului, unele de-a dreptul ciudate, dar pentru ca nu am fost de fata sa aud intrebare originala, nu pot sa trag concluziile corecte.

  in alta oride de idei, am mai discutat odata aici depre partea cu "capitan la 15 ani" de jules vernes. doar in ro e posibil sa fii autorizat la 26 de ani si patron inainte de a fi autorizat si sa mai ai si pretentia sa fii selectat la lucrari majore de infrastrucura. lucrurile sunt radical diferite aici, cineva cu 10 ani experienta nici macar nu ar fi fost considerat pentru o asemena lucrare ci doar o firma avand o multime de "professionals" ca angajati si cu carti de vizita corespunzatoare. 

  nu sunt nici patronul firmei nici managerul proiectului, dar probabil voi dirija o buna parte din lucrari si sunt multumit ca am ocazia sa muncesc la un astfel de proiect, cu tehnoilogie de ultima ora, atata cat ne permitem si noi, pana la urma totul este "costuri" in aceasta tara, din pacate. iar in alta ordine de idei nu poti avea pretentia de la nimeni sa-ti cumpere aparatura pe care nu o poti justifica, nici macar de la contribuabil, fata de care, ca "professional", ai responsabilitatea principala.

  http://www.3xforum.ro/img/smilies/wink2.png">

Modificat de doru2 (08-04-2012 18:15:29)



               

gude2008


                  doru, am lucrat cu ceva oameni importanti in infrastructura, (trasari tunele,monitorizari) si nici unul nu era autorizat de nimeni, nici cei care au facut reteaua subteran si au trasat si nici cei care s-au ocupat de monitorizari.
Mai bine spus "doar in romania iti trebuie autorizari care sunt date de niste persoane care nici macar nu stiu ce e aia executie.



               

doru2


                  ok, atunci raspunsul corect e: nu doar in romania ci si in SUA http://www.3xforum.ro/img/smilies/smile.png">
 multumesc pentru sfaturi si pentru materialele postate, sunt de ajutor.

  oricum, este curoioasa partea cu autorizatul si cu efectuarea lucrarilor fara a avea o autorizarea in domeniu. intrebare ramane: cine este responsabil si cine a fost investit cu autoritatea morala de a apara binele publicului, cine este "professional"-ul, cine are responsabilitatea fata de societate, cine stampileaza, cine culege ponoasele.
  intr-un sistem deprofesionalizat, oricine poate face orice, iar daca se intampla ceva, toti dispar precum in filemele cu speedy gonzales...

  nu ma indoiecs ca exista foarte multi specialisti in domeniu, dar nu sunt de acord ca ei pot "profesa" dupa bunul plac.

   problema ramane aceea a autoritatii morale a celor care au pretentia de a te investi cu acea calitate de "professional" intr-un sistem corupt, lipsit de etica, imoral, dirijat de interese directe, in care criteriile pentru acordarea acelui statut sunt cu totul altele decat cele de competenta. deci, sunt perfect de acord cu tine, din acel punct de vedere.

  in alta ordine de idei, singurul lucru mai rau decat un guvern si un stat corupt este antreprenorul privat corupt, sistemul privat care stie de zece ori mai bine sa exploateze coruptia si sa maximizeze profitul in orice conditii si la orice costuri. statul este corupt si ineficient, privatul corupt este o bomba cu ceas, gata oricand sa exploateze o situatie favorabila, sa extraga profitul maxim si sa se faca nevazut in cateva minute....

   ce e mai rau, statul ineficient care este acolo si pe care poti sa-l critici(cat de cat) sau sistemul privat, extrem de eficient dar nu pentru binele public, ci eficient pentru profitul propriu, care doreste sa privatizeze orice sursa de venit si sa defere responsabilitatea catre stat pentru orice pierderi? din acel punct de vedere nici sua nici romania nu sunt mai bune, aceeasi lacomie fara margini, lipsa de etica si coruptie. dsua nu e un model de urmat, mai degraba unul de unde sa inveti cum nu se face...

Modificat de doru2 (08-04-2012 19:56:04)



               

gude2008


                  doru eu vreau sa spun ca un "specialist in domeniu" e un specialist in domeniu, diploma sau ce are el plus vechime ii atesta competentele, cum ai spus si tu mai sus cei care executa trasarea in subteran nu au licenta si crede-ma ca au o raspundere foarte mare, poate chiar cea mai mare.
mai e si alta idee!, un professional land surveyor care a lucrat o vita cu limite si alte chestii nu are ce cauta in subteran s-au invers, unul care e tare pe tehnica dar nu are habar de legislatie nu are ce cauta la proprietati.



               

John Doe


                  Perfect de acord cu voi dar Confucius a zis una foarte practica: are dreptate cel care câstiga razboiul.


               

gude2008


                  din pacate asa e http://www.3xforum.ro/img/smilies/smile.png">)


               

doru2


                  asa e cu "professional land surveyors" de aceea nici nu executam noi trasarea ci cei specializati exclusiv pe partea de constructii, rolul nostru e de a verifica si a supravechea modul in care acea parte pur tehnica se incadreaza in sistemul intreg. fiecare constructie, proiect, trebuie sa se incadreze si sa respecte limitele de prorietate, fiecare lucrarea tehnica pe care am realizat-o a a vut parte legala, iar acea parte legala este si cea mai dificila si problematica.
 
  multumesc pentru idei si sfaturi va tin la curent cu alte probleme si intrebari, pe masura ce inaintam, deocamdata documentele si informatiile oferite pe site sunt foarte folositoare.

dtoni, ti-am ramas dator si tie. multumesc pentru imagini si sfaturi.

Modificat de doru2 (09-04-2012 00:22:45)



               

gude2008


                  Curios e ca Soldata are chiar un contract de 63 de luni cu Metrorexhttp://www.3xforum.ro/img/smilies/smile.png">


               

dtoni


                  
doru2 a scris:

 dtoni, ti-am ramas dator si tie. multumesc pentru imagini si sfaturi.

 cu placere



               

gude2008


                  
dtoni a scris:

Dorule multe sucesuri, este  o lucrare frumaosa dar si complicata . din cate am intele tu vei fii topograful care va verifica lucrarile asta este bine. in 2009 am avut o lucrare sa zicem similara ..... un micro tunel de 3m diametru cu 4 shafturi si lunga de 1600 de metri si vreo 2 curbe. proiectul tau cu al meu difera mult principile de monitorizare sunt similare ,iti pot sugera sa faci anumite chestii care te vor ajuta sa dormi linistit.
-sa verifici la sange reteaua XYZ
-sa verifici stabilitatea bornelor "lucuru foarte important" sa fie amplasate in zone protejate fara nici un risc de deteriorare, eu am folosit pilastrii unde cam 16 din vreo 38 de borne.
- daca shaftuurile au fost realizate sa le faci releveele cat mai precis, si sa compari cu proiectul pozitionarea lor daca sunt diferente sa vorbesti cu proiectarea petru ca cea mai mica diferenta poate sa genereze un dezastru
iti dau un exemplu : in zonele urbane unde se construieste un tunel traseul este stabilit in functie de cladirile si untilitatile care sunt deasupra lui, de multe ori curbele de tunel sunt facute la limita de sapare  a TBM ului. daca unul din shafturile respective sunt deplasate atunci proiectarea trebuie sa mareasca sau sa micoreze raza curburii sau sa lungeasca sau sa scurteze curba . tot ce inseamna micsorare nu prea este bine. aceste lucruri sunt valabile si pe planimetric si altimetric.
- sa verifici mereu reteaua mai exact reteau ta din exterior trebuie sa fie perfect legata cu cea din interior. Reteau din interior este supusa vibratilor si tasarilor petru ca elementele de beton sunt in continua miscare . in situatia mea a fost delica petru ca sistemul hitraulic care impingea tunelul era pozitionat in shaft scutul care fora era impins de tuburi care la randul lor erau impinse de sistemul hidraulic, probabil ca in cazul tau sisteul hitdraulic va fii aplasat langa scut avand in vedere diametrul .
- sa tii cont de diferentele de temperatura din tunel si shaft, sa nu existe abur sau praf . sa fii foarte atent daca se va folosii si sisteme criogenice .
o sa atasez niste poze


dtoni, unde e tunelul asta?



               

vali_costea


                  Doru si acolo se deviaza,inchide circulatia ca si la noi, in Dr. Taberei, pentru o amarat de linie de metrou?
Dtoni in arges s-a procedat la fel, cand s-a lucrat cu Tbm-ul, ca si la metrou?



               

doru2


                  da, e cu deviatul, dar a construit poduri, viaducte temoporare, benzi noi, ce au putut face pentru a ameliora impactul.


               

advex


                  Seattle video:


http://www.youtube.com/v/7q5ZDS4-F84">http://www.youtube.com/v/7q5ZDS4-F84" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">



http://www.youtube.com/v/EhUspiQnxY0">http://www.youtube.com/v/EhUspiQnxY0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">


Simulare functionare "monstru":


http://www.youtube.com/v/qx_EjMlLgqY">http://www.youtube.com/v/qx_EjMlLgqY" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">
.be&hd=1

Modificat de advex (01-05-2012 09:11:03)


_______________________________________
http://info-topograf.blogspot.ro/" target="_blank">http://info-topograf.blogspot.ro/