SEATTLE TUNNEL

Creat de doru2, Oct 04, 2011, 06:13 AM

« precedentul - următorul »

gude2008


                  
dtoni a scris:

gresit in romania nu se mai fac tunele punct



okhttp://www.3xforum.ro/img/smilies/smile.png">



               

Topograf in devenire


                  Intradevar sunt foarte frumoase lucrarile de genul asta. Felicitari d-le Doru, sper sa particip si eu la vreo lucrare asemanatoare peste ani de zile..desi sunt inca student deja ma deprima partea cu cadastrul.
  As dori sa aflu mai multe despre modul in care se concep/realizeaza retelele de sprijin/dirijare, metode de monitorizare in lucrari de arta cum ar fi tuneluri, poduri, viaducte. Inteleg ca sunt lucrari complexe si nu se explica in 3 randuri, deci orice link sau carte e binevenita.
   La cursul de RTS (retele topo speciale) profesorul ne-a vorbit despre tunelul Gotthard de 57 km, nu ne-a povestit foarte mult despre el indrumandu-ne sa ne informam singuri. Nu am gasit multe despre partea de retele a acestuia, dar sper sa imi dati voi raspuns la cateva intrebari pt ca dorm rau din cauza astahttp://www.3xforum.ro/img/smilies/big_smile.png">.
  1.Dat fiind faptul ca incepe in Germania, traverseaza Elvetia si se termina in Italia cum s-a legat reteaua de apropiere de reteaua de sprijin de stat a acestor tari luand in consideratie ca au sisteme de proiectie diferite?
  2. Cum se obtine o precizie mai mare a retelei de suprafata? (prin masuratori clasice de traiangulatie sau cu tehnologie GNSS). Profesorul ne-a spus ca se realizeaza o retea locala in asa cazuri, eu insa nu inteleg cum se transforma din coordonate geodezica obtinute cu GNSS in sistemul local initial stabilit?
  3. Cum se realizeaza compensarea retelei de dirijare? (pana a ajunge la galeriile de coasta sau puturi). Gotthard a fost strapuns prin 5 tronsoane, deci cam la fiecare 11 km putem compensa(sau verifica) reteaua de dirijare, dar mi se pare pare o distanta enorma fara a realiza ceva controale pe parcurs (stiu ca se foloseste Gyromat-ul ).



               

gude2008


                  
Topograf in devenire a scris:

Intradevar sunt foarte frumoase lucrarile de genul asta. Felicitari d-le Doru, sper sa particip si eu la vreo lucrare asemanatoare peste ani de zile..desi sunt inca student deja ma deprima partea cu cadastrul.
  As dori sa aflu mai multe despre modul in care se concep/realizeaza retelele de sprijin/dirijare, metode de monitorizare in lucrari de arta cum ar fi tuneluri, poduri, viaducte. Inteleg ca sunt lucrari complexe si nu se explica in 3 randuri, deci orice link sau carte e binevenita.
   La cursul de RTS (retele topo speciale) profesorul ne-a vorbit despre tunelul Gotthard de 57 km, nu ne-a povestit foarte mult despre el indrumandu-ne sa ne informam singuri. Nu am gasit multe despre partea de retele a acestuia, dar sper sa imi dati voi raspuns la cateva intrebari pt ca dorm rau din cauza astahttp://www.3xforum.ro/img/smilies/big_smile.png">.
  1.Dat fiind faptul ca incepe in Germania, traverseaza Elvetia si se termina in Italia cum s-a legat reteaua de apropiere de reteaua de sprijin de stat a acestor tari luand in consideratie ca au sisteme de proiectie diferite?
  2. Cum se obtine o precizie mai mare a retelei de suprafata? (prin masuratori clasice de traiangulatie sau cu tehnologie GNSS). Profesorul ne-a spus ca se realizeaza o retea locala in asa cazuri, eu insa nu inteleg cum se transforma din coordonate geodezica obtinute cu GNSS in sistemul local initial stabilit?
  3. Cum se realizeaza compensarea retelei de dirijare? (pana a ajunge la galeriile de coasta sau puturi). Gotthard a fost strapuns prin 5 tronsoane, deci cam la fiecare 11 km putem compensa(sau verifica) reteaua de dirijare, dar mi se pare pare o distanta enorma fara a realiza ceva controale pe parcurs (stiu ca se foloseste Gyromat-ul ).




http://www.fig.net/pub/fig2007/ppt/ts_4f/ts04f_01_lee.ppt_1320.pdf" target="_blank">http://www.fig.net/pub/fig2007/ppt/ts_4 ... t_1320.pdf
http://www.fig.net/pub/fig2010/papers/ts06h%5Cts06h_lam_3995.pdf" target="_blank">http://www.fig.net/pub/fig2010/papers/t ... m_3995.pdf
si asta pentru Gotthardhttp://www.3xforum.ro/img/smilies/smile.png">
http://www.geometh-data.ethz.ch/downloads/eisenstadt98.pdf" target="_blank">http://www.geometh-data.ethz.ch/downloa ... tadt98.pdf



               

Atopor


                  Ce-ar fi sa luati legatura cu profesorii de la Petrosani. Metodele astea erau predate in urma cu 30-40 de ani la facultatea de mine, specializarea topografie. In ultima jumatate de secol au aparut putine lucruri noi in topografia de subteran. Ma refer la partea inginereasca.


               

gude2008


                  
Atopor a scris:

Ce-ar fi sa luati legatura cu profesorii de la Petrosani. Metodele astea erau predate in urma cu 30-40 de ani la facultatea de mine, specializarea topografie. In ultima jumatate de secol au aparut putine lucruri noi in topografia de subteran. Ma refer la partea inginereasca.



cand ai lucrat ultima oara subteran??



               

Topograf in devenire


                  
gude2008 a scris:

http://www.fig.net/pub/fig2007/ppt/ts_4 ... t_1320.pdf
http://www.fig.net/pub/fig2010/papers/t" target="_blank">http://www.fig.net/pub/fig2010/papers/t ... m_3995.pdf
si asta pentru Gotthard
http://www.geometh-data.ethz.ch/downloa" target="_blank">http://www.geometh-data.ethz.ch/downloa ... tadt98.pdf



Ms mult pentru raspunsuri. Adevarul e ca e cam greu sa prezinti cum se realizeaza un tunel pe partea topografica (retele, probleme de trasari, neinchideri, monitorizare) in 10 pagini cat au pdf-urile alea. Am citit si eu cateva de genul dupa care m-a luat o durere de cap ca(scuze de cacofonie) a trebiut sa deslusesc 2 zile ce scrie acolo (pentru ca lucrurile sunt explicate superficial).

http://www.fig.net/pub/fig2006/papers/ts48/ts48_06_zrinjski_etal_0422.pdf" target="_blank">http://www.fig.net/pub/fig2006/papers/t ... l_0422.pdf
http://www.fig.net/pub/fig2010/papers/ts06h%5Cts06h_velasco_prieto_et_al_4542.pdf" target="_blank">http://www.fig.net/pub/fig2010/papers/t ... l_4542.pdf

Modificat de Topograf in devenire (27-03-2012 18:58:43)



               

gude2008


                  procedeele de masurare sunt aceleasi (serii chestii, ..tra lala), acum depinde de imaginatia ta de inginer cum iti planifici (aici este "arta"http://www.3xforum.ro/img/smilies/wink.png">.
Un exemplu clar este aceasta poza unde domnii detin un instrument destul de performant si totusi folosesc o metoda veche.


583/437px  53.7KB



               

doru2


                  deocamdata hibernam si ne distram, tocmai am aflat ca, clientul doreste error ellipses de sub 1mm pentru reteaua principala.ce sa fac? sa rad sau sa plang? http://www.3xforum.ro/img/smilies/smile.png"> http://www.3xforum.ro/img/smilies/smile.png">
 legendele sunt frumoase, dar pana la urma faci ce poti, iar metodele sunt de cele mai multe ori clasice. am colegi care au teminat tunele folosind aceleasi metode si aparatura ca si pentru restul lucrarilor. evident, nu discutam de eurotunnel. va tin la curent.

Modificat de doru2 (03-04-2012 07:25:08)



               

Mit


                  ... si cand te gandesti ca va trebui sa scoti planul la scara 1:0,1 cel putin, ca sa se inteleaga ceva... http://www.3xforum.ro/img/smilies/uimit.png">


               

Atopor


                  Dorudoi daca clientul nu stie ce e o elipsa a erorilor, atunci explica-i si nu-ti va mai cere o elipsa mai mica decat eroarea de vizare! Iar daca mai ai si transmiteri prin put(pe verticala) atunci ai ce explica! Daca cineva se inscrie cu transmiterea unor coordonate, fie si pe 5 m intr-o elipsa cu diametrul mic de 1 mm as vreau sa-l cunosc si eu. De pe acum imi ridic palaria in fata lui!


               

gude2008


                  
Atopor a scris:

Dorudoi daca clientul nu stie ce e o elipsa a erorilor, atunci explica-i si nu-ti va mai cere o elipsa mai mica decat eroarea de vizare! Iar daca mai ai si transmiteri prin put(pe verticala) atunci ai ce explica! Daca cineva se inscrie cu transmiterea unor coordonate, fie si pe 5 m intr-o elipsa cu diametrul mic de 1 mm as vreau sa-l cunosc si eu. De pe acum imi ridic palaria in fata lui!


Exact!http://www.3xforum.ro/img/smilies/smile.png">
Clientul nu are nici o vina saracu`, el arunca cu bani. Consultanta e tampita cu aceste cereri.



               

doru2


                  nu stiu, n-am discutat direct cu el  clientul, sefu' m-a informat, iar eu am tot incercat sa-mi dau cu parerea, poate cleintul se referea la echipament, ca  EDM-ul sa fie de precizie 1mm  +ppm, dar sefu' insista cu elipse  de 1mm http://www.3xforum.ro/img/smilies/smile.png"> ce sa fac, o inghit si mergem inainte... http://www.3xforum.ro/img/smilies/smile.png"> am mai inghitit si alte perle.
   parerea mea e ca pleci din start cu mult mai mult de 1mm, centrarea aparatului, vibratii, viza...

Modificat de doru2 (05-04-2012 00:11:18)



               

gude2008


                  
doru2 a scris:

nu stiu, n-am discutat direct cu el  clientul, sefu' m-a informat, iar eu am tot incercat sa-mi dau cu parerea, poate cleintul se referea la echipament, ca  EDM-ul sa fie de precizie 1mm  +ppm, dar sefu' insista cu elipse  de 1mm http://www.3xforum.ro/img/smilies/smile.png"> ce sa fac, o inghit si mergem inainte... http://www.3xforum.ro/img/smilies/smile.png"> am mai inghitit si alte perle.
   parerea mea e ca pleci din start cu mult mai mult de 1mm, centrarea aparatului, vibratii, viza...



La o asemenea retea nu trebuie sa pleci cu o eroare de centrare mai mare de 1mm,  vibratii nici nu trebuie sa existe.
Stabilitatea retelei se verifica constant.



               

doru2


                  multumesc pentru sfaturi, atat ca nu putem  bloca traficul in intreg orasul, iar eroarea de centrare este o problema de opinie.
   
  evident ca aceste erori pot fi minimalizate, folosind echipament performant, inclusiv trepiede de calitate, eventual niste saci de nisip si muncind la ore si in conditii optime, dar trebuie avuta in vedere si partea de costuri, imbinarea teoriei cu practica pentru rezultate optime din punct de vedere al calitatii si costului. nu e vorba de cum realizezi masuratorile in conditii de laborator ci cum le realizezi pe teren, cu trepiedul pe ciment sau asfalt, in conditii de trafic greu, ploaie si vant.
  mai intervine si habarnismul clientilor, care nu sunt ciuri buri ci ingineri civili, de la care te-ai astepta la ceva mai mult. totusi, sunt convins ca ne vor suna joi si vor astepta sa aiba reteaua compensata cam luni la prima ora. sa vedem atuci cum mai poti alege metodele, vremea si perioada din zi optima, sau cata rabdare vei avea la masurat...
 
  centrare aparat plus prisma, plus cateva secunde la "pointing" si un edm de 1mm, eu spun ca se pleaca binisor cu peste 1 mm, indiferent de cat de serios si grijuliu esti.

Modificat de doru2 (08-04-2012 07:28:48)



               

gude2008


                  
doru2 a scris:

multumesc pentru sfaturi, atat ca nu putem  bloca traficul in intreg orasul, iar eroarea de centrare este o problema de opinie.
   
  evident ca aceste erori pot fi minimalizate, folosind echipament performant, inclusiv trepiede de calitate, eventual niste saci de nisip si muncind la ore si in conditii optime, dar trebuie avuta in vedere si partea de costuri, imbinarea teoriei cu practica pentru rezultate optime din punct de vedere al calitatii si costului. nu e vorba de cum realizezi masuratorile in conditii de laborator ci cum le realizezi pe teren, cu trepiedul pe ciment sau asfalt, in conditii de trafic greu, ploaie si vant.
  mai intervine si habarnismul clientilor, care nu sunt ciuri buri ci ingineri civili, de la care te-ai astepta la ceva mai mult. totusi, sunt convins ca ne vor suna joi si vor astepta sa aiba reteaua compensata cam luni la prima ora. sa vedem atuci cum mai poti alege metodele, vremea si perioada din zi optima, sau cata rabdare vei avea la masurat...
 
  centrare aparat plus prisma, plus cateva secunde la "pointing" si un edm de 1mm, eu spun ca se pleaca binisor cu peste 1 mm, indiferent de cat de serios si grijuliu esti.



 Doru la o lucrare ca asta nu vb de costuri cum ar fi sa folosim trepiezi sau pilastrii cu centrare fortata, clar pilastrii proiectati in zone bine stabilite de partea topo + geotehnica.