SEATTLE TUNNEL

Creat de doru2, Oct 04, 2011, 06:13 AM

« precedentul - următorul »

doru2


doru2


doru2


John Doe

Cred ca shaft = put.

lacriman

La noi se foloseste termenul CHESON.
Povestea cu scutul taiat s-a intamplat si la noi, cand un topo a incercat sa roteasca scutul de 7/4m intr-o distanta de 8m ca sa nimereasca intrarea in cheson. Si au scos scutul cu aparatul de sudura. Dar la diametrul tunelului din Seatle, deci la dimensiunea scutului,  povestea cu coordonarea lui dpdv topografic devine deja fascinanta.

lacriman

ptr. Bad Wolf: intre metodele de lucru din topografia miniera si cele din conducerea unui scut in subteranul unui oras e o diferenta de la cer la pamant din cauza preciziilor necesare. Nu-i acelasi lucru sa faci un tunel prin teren natural fata de a conduce un cilindru de metal printre fundatii, prin sol de cele mai multe ori afectat de apa freatica, si cu asa o incarcare diferita a solului. In plus, traseul nu e de obicei drept, si trebuie calculate devierile de la traseul proiectat , pe cele trei directii, la fiecare avans, adica cam la lungimea fiecarui inel (cam 60cm la noi), si corectiile necesare la avansul urmator.

dtoni

Dorule multe sucesuri, este  o lucrare frumaosa dar si complicata . din cate am intele tu vei fii topograful care va verifica lucrarile asta este bine. in 2009 am avut o lucrare sa zicem similara ..... un micro tunel de 3m diametru cu 4 shafturi si lunga de 1600 de metri si vreo 2 curbe. proiectul tau cu al meu difera mult principile de monitorizare sunt similare ,iti pot sugera sa faci anumite chestii care te vor ajuta sa dormi linistit.
-sa verifici la sange reteaua XYZ
-sa verifici stabilitatea bornelor "lucuru foarte important" sa fie amplasate in zone protejate fara nici un risc de deteriorare, eu am folosit pilastrii unde cam 16 din vreo 38 de borne.
- daca shaftuurile au fost realizate sa le faci releveele cat mai precis, si sa compari cu proiectul pozitionarea lor daca sunt diferente sa vorbesti cu proiectarea petru ca cea mai mica diferenta poate sa genereze un dezastru
iti dau un exemplu : in zonele urbane unde se construieste un tunel traseul este stabilit in functie de cladirile si untilitatile care sunt deasupra lui, de multe ori curbele de tunel sunt facute la limita de sapare  a TBM ului. daca unul din shafturile respective sunt deplasate atunci proiectarea trebuie sa mareasca sau sa micoreze raza curburii sau sa lungeasca sau sa scurteze curba . tot ce inseamna micsorare nu prea este bine. aceste lucruri sunt valabile si pe planimetric si altimetric.
- sa verifici mereu reteaua mai exact reteau ta din exterior trebuie sa fie perfect legata cu cea din interior. Reteau din interior este supusa vibratilor si tasarilor petru ca elementele de beton sunt in continua miscare . in situatia mea a fost delica petru ca sistemul hitraulic care impingea tunelul era pozitionat in shaft scutul care fora era impins de tuburi care la randul lor erau impinse de sistemul hidraulic, probabil ca in cazul tau sisteul hitdraulic va fii aplasat langa scut avand in vedere diametrul .
- sa tii cont de diferentele de temperatura din tunel si shaft, sa nu existe abur sau praf . sa fii foarte atent daca se va folosii si sisteme criogenice .
o sa atasez niste poze


435/580px 40.1KB

dtoni

pilastru pe marginea shaftului


435/580px 36KB

dtoni

tunel


580/435px 22.7KB

dtoni

tunel


435/580px 27.1KB

dtoni


                  pilastru


581/436px  37KB



               

Mit


                  
doru2 a scris:

in mod normal nu ar trebui sa puna probleme deosebite. intrarea in tunel nu se face prin "shaft" deci va fi loc suficient pentru un "baseline" lung si nu vor fi probleme cu transmiterea orientarii in tunel.


Faza cu corzile de pian intinse de o greutate scufundata intr-un butoi cu ulei ars de motor da rezultate pt. orientari de "nu-ti vine sa crezi". Prima data cand am aplicat-o am crezut-o rudimentara... dar mi-am schimbat parerea.

Spor la... sfredelit !  http://www.3xforum.ro/img/smilies/hi.png">



               

lacriman


                  Da, la coborarea retelei in cheson a fost cea mai buna metoda firul cu plumb amortizat in ulei.
Cand spuneam de metode rudimentare ma refeream la controlul scutului in subteran. Prin proiect mi se propunea o cutie metalica amplasata pe scut, cu asa zise fire reticulare, prin care ar fi trebuit sa fac citiri pe o hartie milimetrica lipita pe fundul cutiei. E drept, asta se intampla in 1996, si de atunci n-am urmarit daca s-a schimbat ceva in tehnica lor. De aceea ma roade curiozitatea, mai ales dupa ce am vazut documentare cu adevarate masini-scuturi.


_______________________________________
stay hungry. stay foolish.


               

gude2008


                  
lacriman a scris:

Din cate inteleg, "monitorizarea" inseamna de fapt urmarirea deplasarilor terenului. Sunt curios cum se face trasarea in subteran si mai ales urmarirea scutului (banuiesc ca se sapa cu scut). La noi (bine, pastrand proportiile) mi s-au parut cam rudimentare metodele. Cand afli ceva despre asta, poate dai un semn. Please.


tunele cu metoda scutului poate in romania se mai fachttp://www.3xforum.ro/img/smilies/smile.png">



               

dtoni


                  gresit in romania nu se mai fac tunele punct