O mana de ajutor

Creat de pescaru32, Feb 12, 2009, 04:54 AM

« precedentul - următorul »

pescaru32

In primul rand vreau sa va salut pe toti. Sunt mai nou printre voi si totodata sunt si un incepator in ale meseriei, de aceea as avea nevoie de un sfat de la voi pentru ca sunt tare nedumerit. M-ar interesa cum se face un plan de incadrare in zona dupa ce masor , si am calculat coordonatele punctelor din teren. De unde imi dau seama ca punctele pica exact unde am masurat daca le suprapun peste un ortofotoplan sau pe alta harta in format digital? In speranta ca ma veti lamuri in aceasta problema va multumesc.

John Doe

pescaru32:
Georeferentierea se face cu Raster Design; e un program care se instaleaza sub AutoCAD, Autodesk Map sau alte CAD-uri. Se mai poate face cu CAD Overlay - sau altele, dar nu-mi aduc eu aminte acum.  Dupa ce-ti faci rost de asa ceva, mai intreaba cum se face georeferentierea si ti se va spune.

Ortofotoplanurile sunt georeferentiate (de aia au pe lânga ele fisiere TFW, SDW - alea le pun in coordonate) , adica daca sunt inserate intr-un program CAD, vor "pica" exact in coordonatele Stereo care trebuie. Posibil sa nu semene chiar la fix cu terenul, pozele sunt facute acum câtiva ani. Dar nu ai voie sa faci plan de incadrare in zona dupa ortofotoplan, trebuie dupa planul cadastral cumparat de la OCPI. Poate il are si Primaria din zona, e bun si ala dar teoretic trebuie sa-l cumperi de la OCPI.

Alta metoda NERECOMANDATA este: stii cam cum arata terenul, ca doar l-ai masurat; te uiti pe ortofotoplan, te uiti pe ridicarea ta si-ti cam dai seama unde ar trebui sa fie pe planul tau cadastral. Colorezi cam acolo un contur de forma parcelei tale si la scara planului, si asta este - e greu de verificat daca o faci cu simt de raspundere.
Scarile pt. planurile de incadrare in zona sunt 1:1000, 1:2000, 1:5000 si in cazuri bine justificate (parcele foarte mari, PUZ, etc.) se accepta si 1:10.000 - depinde de OCPI-ul tau.