Topograf Online

Legislație => Topografie inginereasca => Subiect creat de: gude2008 din Noi 02, 2009, 04:50 PM

Titlu: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: gude2008 din Noi 02, 2009, 04:50 PM
hai sa impartasim metode de trasare in constructii, dar ceva mai nou ca in zilele noastre observ ca nu prea se mai conserva bornele pe santiere.
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: kod din Noi 02, 2009, 06:53 PM
subiectul acesta este cat un forum intreg :D

Pai in linii extraordinar de mari, cum procedez eu (fac referire doar la imobile -limite + constructii)

limitele intodeauna le trasez dupa planul parcelar avizat de primarie, bineinteles dupa ce a fost avizat si de cadastru, cu statia totala in Stereo `70

iar constructiile prefer sa le trasez cu teodolitul clasic :limba: Theo 020 + 2 rulete metalice 50, respectiv 5 m. (nu fac referire la constructiile de precizie, gen hale, poduri, drumuri, tuneluri etc.), deci local.

numai bine :hi:
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: Alin B. din Noi 02, 2009, 10:39 PM
Buuun ! Stimati colegi , cum faceti trasarea lucrarilor de modernizarea pt un drum cu o lungime de aproximativ  14km si o diferenta de nivel de la un capat la altul de aproximativ 800m ? Ridicarea topo pt proiectare s-a facut de o alta firma , iar urma buloanele ce au ramas s-au distrus . Adevara e ca ridicarea topo s-a facut in Stereo 70 , dar find intr-o zona montana accidentata , cei care au facu studiul topo initial nu au avut puncte de control pe acest traseu iar cei care ati facut drumuiri cu mai mult de 15-20 de statii, stiti foarte bine cam ce erori se acumuleaza dupa aproximativ 100 si ceva de statii cat a avut acea drumuire .
Acum cel care trebuie sa faca trasarea are la dispozitie proiectul , dar coordonatele care apar a fi in Stereo70 + M.Neagra1975 sunt practic int-un sistem particular care nu prea poate fi materializat.
Solutia care o vad eu , este de a face ridcarea din nou pt tot traseul si pe urma adaptarea proiectului drumului la acea ridicare .
Voi ?
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: doru2 din Noi 03, 2009, 02:36 AM
.

Modificat de doru2 (14-02-2010 06:15:01)
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: dora3mira din Noi 03, 2009, 10:16 AM
Cand prima ridicare este efectuata de altcineva ... hai sa spunem ca te-ar putea ajuta cam 30 % daca ai ridicarea in format dwg. cata vreme pe acea ridicare este sprijinita proiectarea !
Evident ca ai nevoie si de propria ta ridicare - chiar si una expeditiva - este ....imperios necesara daca tu esti cel ce va face trasarea !!!!
Daca timpul te preseaza si alegi varianta unei ridicari expeditive - urmareste elementele fixe din teren pentru a putea verifica exactitatea primei ridicari dar nu uita sa iti iei si niste puncte de cota - cat consideri de dese - pe traseul pe care urmeaza sa faci trasarea. Tot acum este momentul sa faci o "plantare" de borne ce-ti vor fi "sprijin" si "control" pe tot parcursul lucrarilor.
Sfatul meu este sa lucrezi in coord locale ca sa nu te complici cu valori mari pe x si y dar la z mergi pe cotele reale M. Neagra . La final e destul sa ai capetele cu valorile in stereo ca sa faci o translare si raportarea ta va fi ok. Asta in cazul in care ai coordonatele de la prima ridicare, cea avizata de OCPI - ar trebui - de fapt- sa le ai in proiectul de la predarea amplasamentului.
Bafta.
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: TotalSurvey din Noi 04, 2009, 01:29 PM
Cum vad eu rezolvata problema : parearea mea este ca ridicarea anterioara se poate utiliza, din punctul meu de vedere putea fi facuta si in local. E zic sa procedezi in felul urmator : faci trei ridicari expeditive doua la capete si una in zona de mijloc ( e suficient sa ridici 300 m liniari in fiecare zona). Ridicarile astea ar fi bine sa le faci in stereo (pt ca si ridicarea initiala a fost in stereo), le desenezi si tu, pui eventual si un orto in spate si aici vine partea mai interesanta : ridicarea initiala sau proiectul va trebui suprapus peste ce ai ridicat tu (din punctul meu de vedere daca ridicarea initiala a fost facuata bine ar trebui sa gasesti repede suprapunerea). Daca ai facut chestia asta, restu e simplu. Ulterior poti sa-ti definesti un sistem local daca vrei dupa care sa trasezi sau sa mergi pe stereo . Oricum sistemul stereo are deformatii maxime de 30,35cm pe km, crezi ca-i deranjeaza cu ceva ? Sa fim seriosi e doar un drum. Cam atat am avut de spus sper sa te ajute sfaturile mele . Succes :hi:
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: kod din Noi 04, 2009, 04:59 PM
Eu zic altfel, daca tot ai timp (ma rog cat poate sa dureze sa-ti bati 100 statii).
Vei face face determinarea statiilor dar si a punctelor de reper (ca doar ii la munte, si ar trebui sa fie o gramada) in plus iti ridici portiuni din drum (de obicei zonele cu interes, si nu cred ca toate punctele de reper au fost distruse complet, pt. ca numai un prost/rau intentionat ar lasa tarusii exact in drumul peste care va trece "dorel";).
Dar si asa daca ai posibilitatea iti determini cate 2 puncte la cele 2 capete ale drumului (depinde ce ai in zona semnale, borne OJCGC, etc. sau iti determini riguros cu GPS-ul). Dupa ce ai facut asta pleci orientat de pe 2 borne dintr-un capat si-ti determini statiile de pe traseu + puncte de interes (si vezi lasa-ti si tu bornele tot in drum ca si cei de la ridicarea anterioara  :nono: ) Iar dupa ce ai ajuns in celelat capat al traseului iti determini cele 2 borne pe care ar trebui sa te inchizi si vezi ce diferenta iti da (aceea diferenta o compensezi pe tot traseul in mod echiunitar).
Si acum daca tot nu ai ce face cu timpul  :D iti faci traseul si dus - si intors, si constati diferentele. Aceeasi situatie cand nu poti sa-ti determini doar 2 borne la un capat, pleci de pe ele orientat si faci traseul dus-intors, si te inchizi tot pe bornele de pe care ai plecat si la fel procedezi.
Iar dupa ce ai terminat cu ridicare/determinare/compensarea iti suprapui ridicarile si constati diferentele.
Daca te inchizi in 2-3 metri necompensati primesti premiu  :hi:

Numai bine !
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: gude2008 din Noi 07, 2009, 05:14 PM
salut!, ideea e eu pana acun nu am facut nici o trasare la drum in locale si nici nu cred ca se fac, doar daca vrei tu sa o ai pt tine , deoarece consultanta care se acupa si verifica trasarea iti cere sigur in stereo.
Legat de problema asta fara puncte de sprijin,  asa e trebuie sa stai sa cauti detaliile pt cote ca sunt cele mai importante la racordari pe verticala, in rest merge o ridicare cu statii lungi si cu detalii de ecartament si ax si o suprapui peste ce ai primit. La drumuri verticala este foarte importanta, cu planul te mai poti juca.
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: overlinex din Mar 02, 2010, 10:17 AM
mai voi dragi mei ati mai auzit sau vazut pe cineva care sa faca o trasare la un drum cu raota?
 :rotfl:
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: John Doe din Mar 02, 2010, 01:45 PM
Nu stiu, deocamdata n-am auzit de raota.
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: Ionica34 din Mar 02, 2010, 03:15 PM
overlinex, cred ca ai vrut sa scrii cu ROATA?
Chiar as fi curios sa vad o trasare de drum cu ROATA.
 :)
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: bad wolf din Mar 02, 2010, 03:54 PM

Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: danutza din Mar 02, 2010, 04:40 PM
Si eu care credeam ca e roata lui "Horea, Closca" ... :uimit:
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: Mit din Mar 02, 2010, 10:14 PM
Da, bad wolf, despre ce spui tu, gasesti la toate firmele care vand instrumente topo., dar cea mai tare roata la imprtit pamantul la L.18 am inteles ca a fost totusi roata de la bicicleta D/(2xpixR)=n,m roti! :uimit:
Mi-au spus unii ca s-a folosit inclusiv km. la spita. :nebun:

Modificat de Mit (02-03-2010 20:14:29)
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: bad wolf din Mar 02, 2010, 11:52 PM

Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: piratu din Mai 27, 2010, 08:56 PM
cine ma poate ajuta cu  programul  istram. ispol
 :x
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: sandeel din Sep 14, 2010, 02:39 PM

Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: lacriman din Sep 14, 2010, 06:53 PM
Trasare nu am vazut, dar stiu un inginer proiectant de drumuri care nu intelege nici acum de ce topografii autorizati vor mai mult de 1ooRON ptr un studiu topo - suport topo ptr modernizare drum, cand el face 3 km pe zi studiu topo. CU ROATA!
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: John Doe din Sep 14, 2010, 07:35 PM
...de vina este cine nu l-a împuscat pâna acuma...

Modificat de John Doe (14-09-2010 16:36:10)
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: Mit din Sep 14, 2010, 11:18 PM
... si asta trebuia s-o faca preventiv, inainte de a face vre-o lucrare cu roata.  :wink2:
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: lacriman din Sep 15, 2010, 08:05 PM
Ba uite ca s-au gasit autorizati sa i le faca pe doi bani - si de doi bani - de s-a intins vestea prin Primarii si nu mai vroiau sa plateasca lucrarile.
Din fericire le-a trecut. Au vazut respingeri la receptie, si ce lucrari suplimentare platesc la executantii drumului  pentru proiecte pe asemenea "studii".
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: costelbuzatu din Sep 29, 2010, 07:35 PM
buna la toata lumea . am o leica tcr 805 power si nu are programul de trasare COGO ma poate ajuta cineva si pe mine sa fac rost de el . si daca se poate instala in statie dupa aceia?
Titlu: Re: metode de trasare cu statia totala in stereo sau local
Scris de: simplu06 din Noi 15, 2010, 03:33 PM
Unde Pot citi despre Meniul COGO ? Il am in statie insa nu -am folosit niciodata:D. Am 4 cazuri : Inverse & Traverse, intersection, Offset, Extension . Fiecare caz are la randul sau alte subcazuri .

Multumesc  :hi: