Trasare perpendiculară pe o latură oarecare

Creat de AndreiJ, Apr 14, 2013, 07:47 PM

« precedentul - următorul »

AndreiJ

Bună ziua!
Sunt student anul 2 la MTC, am și eu o întrebare, mai mult o problemă.
Dispui de o stație totală, te afli staționat într-un punct de coord cunoscute, vrei să duci o perpendiculară pe latura unei clădiri, cum faci?

Asta am primit ca o "temă" pentru următorul laborator și trebuie o soluție practică, rapidă..

M-am găndit să dăm viza înspre un colț și setăm pe 0g, apoi dăm viza 2 la 30grade. avem ambele distanțe calculate..

Sau punem prisma într-un punct oarecare și dăm viză la 5m stânga și 5m dreapta față de prismă, avem unghiurile orizontale și distanțele.

Cum ziceți că ar fi mai ușor, mai practic, chiar nu-mi vin alte idei..?

AndreiJ

Ce m-am mai gândit e Teorema lui Pitagora generalizată (dacă n-a răspuns nimeni încă;)... ce știți?

Mit

Stationezi in pct.A.
Vizezi coltul B al constructiei (introduci zero in aparat pt. aceasta directie) si masori dist. AB=a, trasezi punctul C situat pe fatada constructiei astfel incat unghiul BAC sa fie de 100g. Masori distanta AC=b si distanta BC=l.
Fie P piciorul perpendicularei dusa din A pe fatada constructiei, perpendiculara avand lungimea h necunoscuta.
Acum, putem scrie relatiile (a x b)/2 = (l x h)/2 de unde rezulta ca l = (a x b)/l
notam cu alfa unghiul BAP
cos alfa = h/a = b/l de unde alfa = arcos b/l
Trasezi unghiul alfa si rezulta pozitia punctului P. q.e.d.
  :hi:

Modificat de Mit (14-04-2013 17:43:56)

kkndkk

http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=topografie%20trasarea%20unei%20perpendiculare&source=web&cd=4&cad=rja&ved=0CDkQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.ct.upt.ro%2Fusers%2FCosminMusat%2FCadastru1.pdf&ei=ub5qUavaAYqsPczRgZAG&usg=AFQjCNHQvYzbjYKgjNDVl4g9TOpJiH21Rw&bvm=bv.45175338,d.Yms" target="_blank">http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j ... 5338,d.Yms