Cum pot utiliza GIS-ul ca topograf

Creat de Topograf in devenire, Oct 10, 2010, 03:58 PM

« precedentul - următorul »

Topograf in devenire

De ceva vreme am inceput sa studiez ArcGis-ul, initial am avut impresia ca e perfect pt noi, topografi (bine eu sunt deocamdata student).

Vreau sa incep o discutie, cum topografii profesionisti pot incorpora si utiliza Gis-ul in practica lor profesionala. Aici vom face o paralela cu batranul Autocad, oare e dezvoltat Gis-ul la fel ca si Cad-ul la capitolul practic.

    Cum poate fi folosit Gis-ul pentru datele masurate in teren?
    Gis-ul imi va prelucra datele mai bine?
    Care e cel mai bun soft de Gis?
    Cat de dezvoltat e Gis-ul in Romania?

merlin

GIS
De la Wikipedia, enciclopedia liberă

GIS este acronimul provenit de la Geographic Information System (Sistem Informatic Geografic - uneori tradus în forma SIG în limba română;). Acest sistem e utilizat pentru a crea, stoca, a analiza și prelucra informații distribuite spațial printr-un proces computerizat. Tehnologia GIS poate fi utilizată în diverse domenii științifice cum ar fi: managementul resurselor, studii de impact asupra mediului, cartografie, planificarea rutelor.

Specific unui GIS este modul de organizare a informației gestionate. Există două tipuri de informație: una grafică care indică repartiția spațială a elementelor studiate și alta sub formă de bază de date pentru a stoca atributele asociate acestor elemente (de ex. pentru o șosea lungimea ei, lățimea, numărul benzilor, materialul de construcție etc.).