Legea 165 2013 -

Creat de dd2709, Mai 20, 2013, 09:29 PM

« precedentul - următorul »

John Doe


                  @Mit: De acord si cu tine.
Ma intreb daca cineva din cadrul ANCPI/OCPI a lecturat acest topic. Si ce concluzii a tras.
Intrebare pentru toata lumea: a trimis cineva vreun link spre discutiile de interes de pe forum spre OCPI-ul de care apartine?



               

advex


                  
John Doe a scris:

...
Ma intreb daca cineva din cadrul ANCPI/OCPI a lecturat acest topic. Si ce concluzii a tras.
Intrebare pentru toata lumea: a trimis cineva vreun link spre discutiile de interes de pe forum spre OCPI-ul de care apartine?


De-a lungul timpului, pentru unele probleme dezbatute pe forum, in special referitoare la Transdat, eTerra, Rompos, geoportal am transmis cateva mail-uri catre ANCPI si chiar au raspuns la unele dintre ele.
Pentru rezolvarea unor probleme tehnice banuiesc ca exista o disponibilitate mai mare, pentru cele legislative este mai greu...
Daca ar exista o asociatie, orice forma de reprezentare comuna a specialistilor topo ar fi un partener puternic de discutie, cu argumente si-ar impune punctele de vedere.
Un link cu semnalarea discutiilor nu are un impact deosebit, dar niciodata nu se stie...


_______________________________________
http://info-topograf.blogspot.ro/" target="_blank">http://info-topograf.blogspot.ro/


               

vlscat


                  Salut,
Pe principiul ca "Orice TARAN stie sa faca agricultura" se poate ca el sa si aplice legea 165 ca angajat al Primariei cu 600Ron/luna .
Sa va explic cum: Am fost solicitat sa fac parte dintr-o Comisie, am acceptat si pana sa ma dezmeticesc Prefectul a si emis ordinul ( incalcand legea dealtfel) caci eu nu aveam contract cu Primaria respectiva. Hai sa ne grabim sa facem contract...
i -l-am trimis primarului intru cetire dupa 3 zile ma anunta ca la semnat.
Toate bune dar oare a vazut ce a semnat? In contract era stipulat ca tre a dea avans pt inceperea lucrarilor de verificare si inventariere
Dupa alte 7 zile ma chema a nu stiu cata oara si ma anunta ca a gresit si ca treaba asta poate sa o faca si un angajat al primariei (conform legii) (pe cre nu-l are oricum si tre sa mai fie si autorizat cel putin cu categ.E)
Mai mult, trimite pe secretar si pe vice la o sedinta de ordin tehnic a autorizatilor ce a avut loc la Prefectura si cei doi intreaba daca inventarierea necesita masuratori - li se raspunde ca in principiu NU  - deci in concluzie oricine poate sa inventarieze de pe planurile parcelare si cu lista de titluri in fata , de facut contururi .DXF as adauga ca orice "TARAN" stie sa le faca daca se merge pe acelasi principiu. Si uite asa au plecat cei doi catelusi 'back to' primarul iubit sa-l anunte ca nu era nevoie sa incheie contract cu un autorizat
Ce spuneti voi de asta - cred ca maine ma fac si eu medic, poimaine popa, avocat .......etc.
Sa nu credeti ca pretul cerut este din cele mai mari, nicidecum , numai ca ,comuna are vre-o 11000ha deci si suma este pe masura
SFAT: Nu incheieti contracte fara avans 15-25% caci va puteti trezi in faliment cand finalizati treaba
Dar ideea ca puteau angaja pe oricine , care isi permitea sa mai fie si autorizat categ E - care nici nu stiu de ce exista in meseria asta - ma infioara
Avea dreptate unul dintre moderatori cand spunea ca nu avem o asociatie serioasa care sa ne apere drepturile chiar si de cei care se dau ca sunt atorizati
Avea dreptate Directorul ANCPI URSU cand spunea ca nu suntem uniti.
Va las sa cugetati la ce am patit eu si astept sugestii



               

kkndkk


                  Până pe 5 august trebuiau înaintate la prefecturi rapoartele pe luna iulie. Sunt curios ce au scris şi câţi au scris. După 20 august încep verificările la comune cu ce s-a făcut până acum. Oare ce vor prezenta? Şi ce vor face peste 2-3 luni cu personalul primăriilor sau autorizaţii categoria E dacă se va strânge şurubul? Depinde de politic dacă vrea să aplice legea, trebuind în acest caz să-i amendeze pe aceia care aşteaptă rectificarea bugetară din decembrie sau aplică zeciuiala la contracte. Vom vedea.


               

Mindruf


                  Buna ziua ! E un pic ciudat cu legea asta, nimeni nu stie cum vor decurge lucrarile.
        Spre exemplu, eu lucrez in cadrul unui UAT din judetul Galati, ca si autorizat in categoria E, pe data de 07.08.2013 am avut prima sedinta, de fapt s-a dorit a fi o sedinta,........ in fine un domn inspector de la Oficiu a spus ca vor trebui efectuate masuratori la teren, un lucru foarte corect, nu as vrea sa se mearga pe premiza "e ce mare greutate e sa digitizezi de pe ortho", iar calitatea lucrarilor sa lase de dorit, meseria noastra ar trebui sa fie mult mai respectata si noi mult mai uniti.
        Acum sa vedem la urmatoarea sedinta cum vor decurge lucrurile si ........ lucrarile



               

merlin


                  A inceput cineva activitatea?
Sa ne povesteasca si noua cum se desfasoara?
Cum a facut contractul?



               

Alin B.


                  Salutare,

dupa cum am mai spus, eu am semnat contract cadru de prestari servicii pentru aplicarea L.165/2013 si am completat cu un prim act aditional, prin care deocamdata m-am angajat doar sa stabilesc apartenenta la sectoarele cadastrale ale terenurilor ce au facut obiectul TP si PV emise de comuna respectiva, stabilind un pret pe fiecare TP sau PV inventariat. Deasemeni am precizat ca orice alte lucrari ce neceita masuratori in teren, vor face obiectul uni alt act aditional la contractul principal. Am avut grija sa cer prin actul aditional un anume procent avans, platibil in 15 zile de la data semnarii actului aditional. Daca trece termenul si nu e platit avansul, voi inceta activitatea pana la efectuarea platii.
  In consecinta, incep cu inventarierea TP si PV, dupa ce voi primi sectoarele cadastrale.


_______________________________________
Viziteaza Bucovina !!! O Romanie altfel !


               

John Doe


                  Mi se pare corect.
Probabil ai sa gasesti parcele care au date eronate in TP (vecini, numar parcela, numar tarla), sa ne spui ce ai facut cu ele. Adica, probabil ai sa le semnalezi erorile dar sunt curios ce vor face mai departe.



               

nicu1000


                  
Alin B. a scris:

Salutare,

dupa cum am mai spus, eu am semnat contract cadru de prestari servicii pentru aplicarea L.165/2013 si am completat cu un prim act aditional, prin care deocamdata m-am angajat doar sa stabilesc apartenenta la sectoarele cadastrale ale terenurilor ce au facut obiectul TP si PV emise de comuna respectiva, stabilind un pret pe fiecare TP sau PV inventariat. Deasemeni am precizat ca orice alte lucrari ce neceita masuratori in teren, vor face obiectul uni alt act aditional la contractul principal. Am avut grija sa cer prin actul aditional un anume procent avans, platibil in 15 zile de la data semnarii actului aditional. Daca trece termenul si nu e platit avansul, voi inceta activitatea pana la efectuarea platii.
  In consecinta, incep cu inventarierea TP si PV, dupa ce voi primi sectoarele cadastrale.



Si cu domeniul public si privat al statului cum faci ?



               

Alin B.


                  
nicu1000 a scris:


Alin B. a scris:

Salutare,

dupa cum am mai spus, eu am semnat contract cadru de prestari servicii pentru aplicarea L.165/2013 si am completat cu un prim act aditional, prin care deocamdata m-am angajat doar sa stabilesc apartenenta la sectoarele cadastrale ale terenurilor ce au facut obiectul TP si PV emise de comuna respectiva, stabilind un pret pe fiecare TP sau PV inventariat. Deasemeni am precizat ca orice alte lucrari ce neceita masuratori in teren, vor face obiectul uni alt act aditional la contractul principal. Am avut grija sa cer prin actul aditional un anume procent avans, platibil in 15 zile de la data semnarii actului aditional. Daca trece termenul si nu e platit avansul, voi inceta activitatea pana la efectuarea platii.
  In consecinta, incep cu inventarierea TP si PV, dupa ce voi primi sectoarele cadastrale.



Si cu domeniul public si privat al statului cum faci ?


   pai diversele directii si agentii ale statului ce au teren in administrare au obligatia de a trasmite dxf -uri cu contururile terenurilor administrate. Probabil ca nu voi primi nimic de genul asta si atunci vom vedea ce va hotari comisia. Eu sunt la dispozitia lor pentru a face masuratori sau determinari prin digitizare, pentru un pret care sa-mi acopere cheltuielile + 15-20% profit. La fel voi proceda si in cazul islazurilor comunale. Voi oferta un pret si un termen de executie pt varianta in care digitizam si un pret pt varianta in care masuram in teren.
  In comunele in care lucram noi (zona necooperativizata), nu mai sunt de retrocedat terenuri agricole ci doar forestiere, pe care le voi masura integral, indiferent de ceea ce s-ar cere, deoarece din experienta stiu ca sunt mari diferente intre situatiile din amenajamentele silvice si situatiile reale din teren.


_______________________________________
Viziteaza Bucovina !!! O Romanie altfel !


               

nicu1000


                  Referitor la actele aditionale, cred ca stiti ca in conformitate cu OUG 34/2006 se poate creste pretul contractului cu maxim 20% fata de pretul initial prin acte aditionale.
Asa ca vedeti cum stabiliti pretul initial.

Pe de alta parte as vrea sa stiu daca este cineva care a primit de la institutiile publice ce au teren in administrare vreun .dxf cu conturul terenului lor.



               

AlexGIS


                  
nicu1000 a scris:


Pe de alta parte as vrea sa stiu daca este cineva care a primit de la institutiile publice ce au teren in administrare vreun .dxf cu conturul terenului lor.

Știu câteva UAT-uri în jud. SUceava pentru care s-au furnizat dxf-uri cu terenurile ADS.


_______________________________________
http://gistrict.com/wp/simcad/" target="_blank">Descarcă aplicația SIMCAD
Sistem de Management Integrat al Lucrărilor de Cadastru și Topografie
Tofan Alexandru tel: 0742-883-676
https://www.facebook.com/groups/topogeocad/" target="_blank">Grupul FB topografie - geodezie - cadastru


               

Alin B.


                  
nicu1000 a scris:

Referitor la actele aditionale, cred ca stiti ca in conformitate cu OUG 34/2006 se poate creste pretul contractului cu maxim 20% fata de pretul initial prin acte aditionale.
Asa ca vedeti cum stabiliti pretul initial.

Pe de alta parte as vrea sa stiu daca este cineva care a primit de la institutiile publice ce au teren in administrare vreun .dxf cu conturul terenului lor.



  Nu am aceasta limitare deoarece contractul initial era doar un contract general de colaborare, in care s-a mentionat ca pretul va fi stabilit prin acte aditionale pentru fiecare categorie de lucrari, de comun acord intre parti. Daca partile nu ajung la o intelegere privind pretul sau termenul de executie, oricare dintre parti poate cere rezilierea contractului initial.
  Am ales aceasta solutie deoarece in continuare e o negura groasa in jurul modului de aplicare a acestei legi si a trebuit sa gasim o solutie prin care sa putem stabili termeni contractuali echitabili pt ambele parti atunci cand vom sti concret ceea ce trebuie facut.
   Din experiente anterioare, nu m-ar mira sa se ceara cate in luna si in stele, intr-un timp f. scurt si pe bani putini iar dupa ce autorizatii de rand s-ar speria si ar renunta la contracte iar primarii ar fi disperati ca nu au cu cine sa aplice legea 165/2013, sa apara clarificari suplimentare privind aplicarea L.165/2013, care sa reduca toata operatiunea la o simpla inventariere din birou, ce va fi facuta pe bani buni de firme ce au avut aceasta informatie din timp.


_______________________________________
Viziteaza Bucovina !!! O Romanie altfel !


               

bilus90


                  Si totusi nu zice nimeni cu ce preturi lucreaza sau are de gand sa ceara?


               

mo.nroe


                  cineva din Salaj a incheiat un contract cu 10lei /ha.

altcineva din Olt a incheiat contract cu 20lei/ha.