Intrebare

Creat de ali, Mar 28, 2011, 02:03 PM

« precedentul - următorul »

ali

Buna ziua!

Sunt student la UBB, Facultatea de Arhitectura si Urbanism.
Am si eu niste nelamuriri legate de Topografie, daca puteti sa ma ajutati.
Asa in mare am inteles metoda intersectiei inainte si intersectiei inapoi.

La determinarea coordonatelor punctului observat, daca cunoastem coordonatele punctului de staţie, inaltimea aparatului si inaltimea prismei este necesar orientarea in statie. Ce inseamna asta?

Si tot asa la trasarea unei distante, scrie asa:

"Un punct poate fi găsit pe baza unui unghi orizontal faţă de o direcţie de referinţă şi a distanţei faţă de punctul de staţie."

Ce intelege sub "direcţie de referinţă".

Multumesc,

Arcturus

#1
Citat din: aliBuna ziua!

Sunt student la UBB, Facultatea de Arhitectura si Urbanism.
Am si eu niste nelamuriri legate de Topografie, daca puteti sa ma ajutati.
Asa in mare am inteles metoda intersectiei inainte si intersectiei inapoi.

La determinarea coordonatelor punctului observat, daca cunoastem coordonatele punctului de staţie, inaltimea aparatului si inaltimea prismei este necesar orientarea in statie. Ce inseamna asta?

Si tot asa la trasarea unei distante, scrie asa:

"Un punct poate fi găsit pe baza unui unghi orizontal faţă de o direcţie de referinţă şi a distanţei faţă de punctul de staţie."

Ce intelege sub "direcţie de referinţă".

Multumesc,


Pai daca ai inteles principiul retrointersectiei, era simplu sa intelegi ce este directia de referinta! Mai exact in momentul in care faci retrointersectie, nu numai ca determini coordonatele punctului nou in care te afli ci si directia de referinta (directia nordului geografic).

adrianc

#2
Orientarea in statie consta in vizarea unui punct de coordonate cunoscute pentru a stabili o directie de referinta fata de care se masoara unghiurile.
Hai ca te-am bagat mai rau in ceata.