DRONE

Creat de John Doe, Aug 31, 2013, 07:57 PM

« precedentul - următorul »

goguletz


                  Confirm 1:5000 > 1:10000 .

Ma bucur ca am reusit sa scoatem la suprafata inca o informatie: autorizatia se obtine de la http://www.orniss.ro/ro/prezentare.html" target="_blank">ORNISS.


nicu1000 a scris:

Stiti voi de ce costa o camera forogrametrica peste 100000E ? Pentru ca are tehnologie. Vreti sa faceti cu aparat de 100E ceea ce face o camera de 100000E ? Numai software-ul de prelucrare a imaginilor fotogrametrice costa 15000E.

Cred ca bateti campii rau de tot cu lucrari de cadastru din drone.

@nicu1000
Camerele fotogrametrice despre care vorbesti tu sunt create cu un scop foarte bine definit si anume de a prelua imagini de la altitudini de mii de metri. Pentru a asigura o precizie buna, automat trebuie aplicate niste corectii specifice. Preluarea de imagini cu acest tip de camere este adecvat pentru suprafete foarte mari de teren (intreg teritoriul unei tari). Asa ceva nu poti realiza cu o drona. Insa pentru suprafete relativ mici pot fi folosite fara nici un fel de problema. Ca sa nu mai vorbesc ca o drona nu poate sa zboare mai mult de 30-40 min odata si asta poate sa ne confirme si John Doe.


_______________________________________
http://www.topo-online.ro" target="_blank">www.topo-online.ro
http://www.firmecadastru.ro" target="_blank">www.firmecadastru.ro


               

John Doe


                  Bun, e clar cu scarile.
Deci daca fac o fotografie verticala si o pun pe plan trebuie sa cer autorizatia ORNISS? si sa umble dupa mine pe teren si la prelucrare reprezentantul MAPN? sa fim seriosi... inteleg ca o treaba si cu informatiile clasificate, dar legea e formulata prea restrictiv, pe vremea cand exista poate o firma care se apucase de fotogrammetrie in RO, si inainte de aparitia dronelor in uzul public.
Este si ceva legislatie aeronautica, sper ca nu de pe vremea când nu te lasa Causescu sa ai avion ca sa nu fugi la sârbi, care zice ca daca zbori mai sus de 250m si cu aparat mai greu de 5 kg iti trebuie autorizatie si plan de zbor aprobat - n-am auzit sa fi solicitat cineva pentru drona, o sa ma mai interesez.

@goguletz: am lecturat lucrarea de la linkul tau, e interesanta. O recomand si altora.

Modificat de John Doe (01-09-2013 20:30:24)



               

Ionica34


                  Nu vine nimeni dupa tine.
Ca sa ai voie sa zbori cu drona trebuie sa ceri autorizatie de la institutia care se ocupa cu zborurile, cred ca Romatsa, dar nu imi aduc aminte exact denumirea ei.
Certificatul de la ORNISS i-l obtii pentru utilizarea fotogramelor.
Asa e legea - gandeste-te ca poti sa zbori peste un obiectiv strategic si atunci o sa dai de dracu, ca tu poate nu stii peste ce zbori iar aia s-ar putea sa :
1. in cel mai bun caz iti darama drona
2. in cel mai rau caz se lasa cu inchisoare si confiscarea dronei.
Din cate stiu ai neaparata nevoie de autorizatie de la ceva institutii pentru efectuarea zborurilor si printre astea se numara ORNISS, ROMATSA, etc.



               

kkndkk


                  Formularea completă este cam aşa:
Hotarârea Guvernului nr. 585 din 13 iunie 2002,
ART. 183
 (1) Este interzisã fotografierea, filmarea, cartografierea sau executarea de lucrãri de arte plastice pe
teritoriul României, în obiective, zone sau locuri de importanta deosebita pentru protecţia informaţiilor
secrete de stat, fãrã autorizaţie specialã eliberata de cãtre ORNISS, care va tine evidenta acestora, conform
anexei nr. 23.
ART. 185
 Fotografierea, filmarea, cartografierea sau executarea de lucrãri de arte plastice în zonele de securitate şi
administrative ale unitãţilor deţinãtoare de secrete de stat este permisã numai cu aprobarea scrisã a
imputernicitilor abilitaţi sa atribuie niveluri de secretizare conform art. 19 din Legea 182/2002, potrivit
competentelor materiale.
ART. 186
 (1) Cererea adresatã ORNISS pentru eliberarea autorizaţiei speciale de filmare, fotografiere, cartografiere
sau de executare a lucrãrilor de arte plastice va cuprinde, obligatoriu, menţionarea obiectului şi locului
activitãţii, aparatura folositã, perioada de timp în care urmeazã a se realiza, datele de identitate ale persoanei
care le va efectua, precum şi aprobarea prevãzutã la art. 185."

După aceasta apare modificarea "Termenul de răspuns este de 60 de zile lucrătoare de la data primirii cererii. Pentru zborurile aerofotogrammetrice efectuate la scări de zbor mai mari de 1:20.000 în scopul realizării pe planuri topografice şi cadastrale, termenul este de 30 de zile lucrătoare."

Drept urmare avizul se obţine numai la zborurile din zonele speciale
http://www.dgipi.ro/administrare/_uploads/_documente/26_20101019161047037235000_5.pdf" target="_blank">http://www.dgipi.ro/administrare/_uploa ... 5000_5.pdf



               

advex


                  Bate vantul prin legislatie si lasa loc la interpretari. Cu siguranta ca firmele care executa fotografii aeriene si-au luat aprobari pentru a-si desfasura activitatea.

============
REGLEMENTARE AERONAUTICA CIVILA ROMANA din 12 ianuarie 2007 RACR-RA, Regulile aerului, editia 02/2006*)
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT:  MONITORUL OFICIAL nr. 71 bis din 30 ianuarie 2007

5. Aeronavã. Orice aparat care se poate menţine în atmosferã cu ajutorul altor reacţii ale aerului decât cele asupra suprafeţei pãmântului...
============
HG 1172/octombrie 2003 pentru aprobarea procedurii de autorizare a zborurilor cu aeronave civile si de stat in spatiul aerian national, publicata in Monitorul Oficial 724/16 octombrie 2003

Art. 1. - (1) Orice activitate de zbor în spatiul aerian national necesitã o autorizare.

(2) Prezenta hotãrâre stabileste procedura de autorizare a zborurilor aeronavelor civile si de stat în spatiul aerian national.

(3) Prevederile prezentei hotãrâri se aplicã tuturor persoanelor fizice si juridice care efectueazã operatiuni aeriene cu aeronave civile si de stat în spatiul aerian national, indiferent de cetãtenia, respectiv de nationalitatea acestor persoane si indiferent de categoria de aeronavã utilizatã.


---------

Reglementarea din 31 august 2007 (Reglementarea din 2007) – Ordin 806/2007
 Aeronautica Civila Romana RACR-AZAC "Admisibilitatea la zbor a unor categorii de
 aeronave civile", editia 01/2007
 ...........................................
 (5) Vehiculul aerian fara pilot la bord (UAV) este un vehicul care indeplineste conditiile precizate in
 RACR-AZAC.100 pct. (1) lit. e).
 UAV ce fac obiectul prezentei reglementari se impart in urmatoarele categorii:
 (i) categoria A: UAV cu masa maxima la decolare mai mica de 25 kg, avand limitarile urmatoare:
▪ aerodina:
 - UAV cu motor cu piston: capacitate cilindrica totala mai mica sau egala cu 150 cm3;
 - UAV cu motor electric: putere totala mai mica sau egala cu 15 kW;
 - UAV cu motor turbopropulsor: putere totala mai mica sau egala cu 15 kW;
 - UAV cu motor reactor: tractiune totala mai mica sau egala cu 30 daN, cu un
 .........................................................................

 CAPITOLUL 6

(1)  Pentru UAV de categoria A nu este necesar niciun document de admisibilitate la zbor, cu excepţia celor a căror masă maximă la decolare depăşeşte 15 kg şi sunt destinate operaţiunilor de lucru aerian.

(2)  Pentru UAV de categoria A a căror masă maximă la decolare depăşeşte 15 kg şi sunt destinate operaţiunilor de lucru aerian, precum şi pentru UAV de categoria B1 este necesară emiterea unui permis de zbor naţional de către AACR.

=========================
In principiu, problemele se pun din punct de vedere al sigurantei aeronautice, orice drona este considerata un obstacol, chiar daca inaltimea de zbor este mica.

La un zbor cu aeronava clasica trebuie sa treci pe la Directia Navigabilitate, Directia Operatiuni Zbor, la Directia Aeroporturi, stabilire de servituti, zone de acces, ORNISS, Inspectoratului General in Telecomunicatii, este o intreaga epopee...
 
Sper ca dramida, cel care a initiat discutiile la http://topograf.3xforum.ro/post/3938/1/Fotografie_Aeriana_Urbana_la_99_Euro/" target="_blank">http://topograf.3xforum.ro/post/3938/1/ ... a_99_Euro/ sa ne lamureasca in privinta legislatiei si sa putem pleca la cumparaturi dupa drone.

Ramane mai simpla solutia aplicata inca din 1907, aceea cu porumbei bine echipati cu aparate de fotografiat!
http://twistedsifter.files.wordpress.com/2012/05/pigeon-cameras-aerial-photography.jpg" alt="" border="0" align="top">


Interesant articolul de la http://twistedsifter.com/2012/05/history-of-pigeon-camera-photography/" target="_blank">http://twistedsifter.com/2012/05/histor ... otography/

Spor!

Modificat de advex (01-09-2013 23:45:26)


_______________________________________
http://info-topograf.blogspot.ro/" target="_blank">http://info-topograf.blogspot.ro/


               

bad wolf


                  Ei multe nu sunt in ordine.Dar as fi curios ,John Doe isi punea intrebarea daca Google si altii care pun harti pe net au astfel de aprobari??? Eu nu pun intrebarea asta pentru ca stiu ca ei preiau totul de pe sateliti si nu am auzit ca GPS, Glonass, Galileo,Chinezii(am un lapsus) sa solicite asa ceva. Stiu sigur insa ca inclusiv Google, acopara anumite zone.
Si sa nu va mirati daca orientandu-va dupa vreo orot fotograma romaneasca , in locul unei paduri sa gasiti o baza militara secreta. Asa se procedeaza..inca.


_______________________________________
Sper sa gasesc cararea corecta !


               
Sper sa gasesc cararea corecta !

John Doe


                  Daca chiar ti-o cauti cu lumânarea si zbori pe unde nu e nevoie, poate sa patesti oarece. Altfel, iti vezi de treaba linistit. Dupa avioane sau tot felul de motoplanoare te mai uiti si tu sa nu dea peste tine daca chiar apar in zona, alea sunt mari, le vezi si te poti feri.
Bineintele, eu militez pentru respectarea intocmai a tutulor legilor in vigoare, cele de mai sus sunt cu titlul de glume...

Cu legislatia mai dezbatem noi si o descurcam, mai interesante sunt întâmplarile haioase cu drone de tot felul, sunt curios ce va gasi advex pe tema asta...

Modificat de John Doe (02-09-2013 10:15:23)



               

merlin


                  http://ro.stiri.yahoo.com/primul-ora%C8%99-din-rom%C3%A2nia-cu-escadril%C4%83-drone-091524177.html" target="_blank">http://ro.stiri.yahoo.com/primul-ora%C8 ... 24177.html

daca-i pune si camera fotogrammertica



               

merlin


                  subiectul cu privire la reglementari este dezbatut si de colegii geografi de pe geo-spatial.org

http://www.earth.unibuc.ro/forum.html" target="_blank">http://www.earth.unibuc.ro/forum.html



               

John Doe


                  Pare o idee buna, sa vedem mai departe.
Cu mentiunea ca e vorba despre drone-avion cu motor termic, ca in articolul original din "Gândul".

Modificat de John Doe (02-09-2013 15:35:05)



               

merlin


                  http://www.fileshare.ro/e29828805" target="_blank">http://www.fileshare.ro/e29828805
http://www.fileshare.ro/e29828806" target="_blank">http://www.fileshare.ro/e29828806

presupun ca e valabil si in cazul fotogramelor realizate cu drone


581/405px  46.8KB



               

merlin


                  http://www.fileshare.ro/e29828880" target="_blank">http://www.fileshare.ro/e29828880

asta e mai nou



               

John Doe


                  Da, este exact acelasi lucru dar la alt nivel - uita-te in linkul lui goguletz de mai inainte, e o lucrare de diploma interesanta si actuala.


               

John Doe


                  Inca o panoraminca din drona, localitatea Valea Mare, lânga Savârsin (jud. Arad; la domeniul regal n-am avut timp sa merg):


               

John Doe


                  .


580/385px  57.1KB