Onorariul

Creat de djxhouse, Oct 19, 2009, 09:38 PM

« precedentul - următorul »

djxhouse

Salutare.
Am o intrebare tuturor, mai exact despre onorariul perceput pentru serviciile prestate ca persoane autorizate.

Si anume...

Va dau cazul meu

Cazul 1.
Suna telefonul, raspund... si ma intreaba daca efectuez masuratori si cat ma costa si cat dureaza

Persoana respectiva habar nu are ce vrea, ca nu e domeniul lui, nu vorbeste in termeni tehnici... si ma intreaba cat costa, si cat timp dureaza.
Cateodata imi dau seama ca vor intabulare, dezmembrare, notare constructie, etc etc...
si ii zic cat costa aproximativ in total (onorariul meu si taxa ocpi) si durata aprox 2 sapt lucrarea mea si 3 saptamani la oficiu.
Si isi iau ramas bun si nu ma mai suna.

Cazul 2.
Suna clientul, il invit la mine in birou. Ii spun ce acte are nevoie (de la notar, primarie, etc...)
Totul frumos si bine, pleaca clientul la notar, primarie... si nu mai revine ca il umple cu vorbe diferite sa mearga la alt autorizat (prieten evident, sau primeste bani daca ii aduce un client nou).

Ceeace ma deranjeaza, cand mergi la un avocat... nu incepi asa o conversatie.. daca te reprezinta la tribunal si cat costa?!
Cel putin cand mergi la un avocat, mergi sa castigi si nu mergi la orice avocat doar asa la plesneala.
Si este o prestare de serviciu, nu este un produs care are pret exact, pretul poate diferi de multe cazuri, situatii (stiti foarte bine, nu trebuie sa dau exemple) (poate mai trebuie sa faci repozitionare, actualizare date ca nu conincide cu suprafata masurata, sa stai ore, zile intregi in arhiva, etc etc).

Si anume in cazul meu ma deranjeaza ca merge la alt autorizat care il umple de minciuni, costuri mici initiale si timp de executie scurta, dupa care le ia avansul, clientul nu-l mai prinde pe autorizatul respectiv, nu raspunde la telefon, il duce cu minciuni si minciuni. (stiu cazuri concrete)

Am avut multe cazuri cand la urma urmei au venit la mine sa le rezolv, ca alta persoana l-a mintit si alte minuni. Si cand le-am executat documentatia cu tariful meu.. au fost surprins ca am facut-o mai ieftin si mai repede decat altii. (Chiar daca
tariful este acelasi pe care ii spun din prima data).

Si urmatorul lucru, ca un om de rand, nu are nevoie de masuratori foarte des, ci odata in 10 ani sau mai rar. Si daca din prima data nu prind clientul respectiv, atunci ei se duc la alta persoana si per moment vor ramane acolo, ca le-au dat un avans deja, si nu vor veni la mine sa le rezolv, ca se uita la avansul dat. (stiu ca data urmatoare nu vor apela la acelasi autorizat, dar pana atunci eu ce fac?)

Sper ca m-ati inteles unde vreau sa ajung si ca nu m-ati inteles gresit.
Voi cum faceti, cum procedati?
Cum faceti sa prindeti clientul?

Astept idei, sugestii.

Mit

In principiu, chem clientul la birou cu TOATE actele (multi nu vin), dar evit sa le dau un pret la telefon, sau chiar daca-l spun, il spun intre niste limite generoase - min-max.

djxhouse sa stii ca, clientii iti vin din lucrare in lucrare, mai ales daca cei care ti-i trimit au fost multumiti de prestatia ta.

De multe ori pierd lucrari pt. ca ii spun clientului adevarul; alti autorizati merg pe principiul sa ia avansul si mai departe Dumnezeu cu mila, ii duc cu zaharelul pe clienti, care cand trag linie la sfarsit constata ca au iesit mai scump decat cu mine.
Pe cei care ii ard de nu se poate, sunt clientii care vin la mine de la un alt autorizat care i-a vrajit cu cuvinte frumoase, termene scurte, etc., sau care revin dupa ce s-au convins ca onorariul meu era mai bun.

Nu ai auzit de multe ori : domn' inginer, am fost la firma sau la dl..., mi-a facut lucrarea de intabulare si l-am rugat sa-mi traseze terenul dar... nu are timp, sunt angajatii in concediu, are aparatul la reparat... etc. Si pe astia ii taxez de nu se poate. Pana la urma, fac trasarea dupa o lucrare avizata de OCPI.

Spor la lucru  :hi:

allcad

Djxhouse, sa stii ca aceeasi problema m-a framantat si pe mine. Dintre toti clientii care ma suna, putini sunt cei care  mai revin cu un al doilea telefon. Eu nu le-am spus niciodata la telefon pretul sau termenul (cu exceptia apartamentelor). I-am chemat tot timpul la birou cu actele urmand ca ulterior sa stabilesc termen  si tarif  si cu toate astea majoritatea nu mai suna a doua oara sau nu vin la birou nici macar din curiozitate!
Pe de alta parte, daca le spui pretul fara sa stii exact despre ce e vorba, risti sa evaluezi costul lucrarii fie in  defavoarea ta fie in defavoarea clientului.
Am observat ca, de obicei, clientii care sunt seriosi  au fost trimisi de clienti vechi care au fost multumiti, spre deosebire de cei ce  iau  numarul de pe net sau din diferite reclame si suna doar informativ. Asa ca eu una, vad ca singura solutie sa-ti faci treaba bine deoarece un client multumit e cea mai buna reclaama!
 :hi: